June 6, 2006
Tjenare , tänkte mej att jag ska köpa det optimala man kan få för en 8k.
Det ska vara överklocknings vänligt , för jag håller på med överklockning rätt mkt.
Men somsagt , det bästa man kan få för 8 lakan 😛 överklockning och spel skall den användas till
Tack för svar snarast.
March 11, 2003
GoesHs wrote: Tjenare , tänkte mej att jag ska köpa det optimala man kan få för en 8k.
Det ska vara överklocknings vänligt , för jag håller på med överklockning rätt mkt.Men somsagt , det bästa man kan få för 8 lakan 😛 överklockning och spel skall den användas till
Tack för svar snarast.
Med eller utan de saker du har för tillfället?
March 11, 2003
GoesHs wrote: okej , tror du att det kommer bli mkt skyllnad på min dator när de gäller spelprestanda med nya minnen och ett x1950pro? Så jag kör x1800gto och ett x1950pro i crossfire?
För de är en tanke jag har haft ..
Sälj hellre det grafikkortet du har nu, och köp ett 8800gts. Köp sen till 1Gb minne, så lär inte spelprestandan vara dålig i alla fall. Snarare riktigt jäkla vass.
June 6, 2006
Okej , jaa då väntar jag mkt hellre på att ATi ska släppa sina dx10 kort , för nVIDIA de gillar jag inte .. Har haft 4 nvidia kort å inget av dom har funkat bra förrutom mitt första som var ett Ti200 😛
Aja , men har nån någon aning när man kommer få se något Dx10 kort från ATi på marknaden?
February 28, 2005
denstore wrote: [quote=GoesHs]Jo de e ju sant , men finns de inte grejer i vista som kräver Dx10? De va mer de jag tänkte på isf. 😛
Inget kräver DX10, men däremot kräver DX10 Vista. Och ett DX10-graffe, såklart.
kör vista med mitt X850XT utan problem, men jag tänkte spelen, tex Alan Wake som kommer snart, dom säger att det är exklusivt till vista men ändå så testades spelet med ett DX9 7900GTX? det är just det jag tänker, om man ändå blir tvungen att köpa ett DX10 kort för just spelen? Sen när dom säger exklusivt till Vista, är det då omöjligt att få det att fungera i XP?
March 11, 2003
Gilgamesh wrote: [quote=denstore][quote=GoesHs]Jo de e ju sant , men finns de inte grejer i vista som kräver Dx10? De va mer de jag tänkte på isf. 😛
kör vista med mitt X850XT utan problem, men jag tänkte spelen, tex Alan Wake som kommer snart, dom säger att det är exklusivt till vista men ändå så testades spelet med ett DX9 7900GTX? det är just det jag tänker, om man ändå blir tvungen att köpa ett DX10 kort för just spelen? Sen när dom säger exklusivt till Vista, är det då omöjligt att få det att fungera i XP?
Jag tror knappast att de enbart har gjort det att fungera enbart i Vista. De hade missat en mångmiljonmarknad.
Däremot är det säkert så att just DX10-effekterna bara kommer att kunna utnyttjas i Vista, så det finns nog idé att uppgradera i alla fall.
February 28, 2005
denstore wrote: [quote=Gilgamesh][quote=denstore][quote=GoesHs]Jo de e ju sant , men finns de inte grejer i vista som kräver Dx10? De va mer de jag tänkte på isf. 😛
Jag tror knappast att de enbart har gjort det att fungera enbart i Vista. De hade missat en mångmiljonmarknad.
Däremot är det säkert så att just DX10-effekterna bara kommer att kunna utnyttjas i Vista, så det finns nog idé att uppgradera i alla fall.
hmm, men ändå ett dåligt DX10 kort kan ju inte vara bättre än ett bra DX9 kort på något sätt? läste lite i olika forum där dom säger att detta bara är reklam för Vista och på så sätt försöka tvinga folk att uppgradera till Vista, lixom vad exakt I vista ska kunna göra så att man får bättre effekt i spel? skrivbordets GUI kan ju lixom inte påverka?
March 11, 2003
Gilgamesh wrote:
hmm, men ändå ett dåligt DX10 kort kan ju inte vara bättre än ett bra DX9 kort på något sätt? läste lite i olika forum där dom säger att detta bara är reklam för Vista och på så sätt försöka tvinga folk att uppgradera till Vista, lixom vad exakt I vista ska kunna göra så att man får bättre effekt i spel? skrivbordets GUI kan ju lixom inte påverka?
Det beror nog på. Jag tror nog att du har rätt, men det är ju svårt att avgöra innan DX10 finns tillgängligt. Som jag har förstått det, så är DX10 helt omgjort från botten, och har väldigt lite med DX9 att göra. Om så är fallet, så kan det nog faktiskt bli så att midend-kort med DX10-stöd rår på high-end DX9-kort. Egentligen är det ingen riktigt relevant jämförelse, men man skulle kanske kunna tänka sig något som ti4600 jämfört med Radeon 9600Pro.
2 Guest(s)