October 13, 2006
Har en gammal burk som är ca 3-4 år. Skulle nu vilja ha nya minnen. Idag finns det 2 st 256MB.
Enligt vad jag läste på dem heter de...
DDR400(2,5)256Mx8
Ska jag köpa 2st 256 till eller kan jag köpa ett 512 ? Vad ska de va för Mhz ? Vad heter de jag ska leta efter så jag vet vad jag ska köpa ? Hur vet man om de är kompatibelt ? Är de svårt att montera själv samt få de att funka ? Någon som har lust att hjälpa en nollad entusiast lite ?
mvh teton
May 2, 2006
reLiTz wrote: det är DDR PC3200 (Inte DDR2) du letar efter.
AMD64 fungerar inte med 3minnesstickor har jag för mig, men om det är intel så ska det gå med en 512a till.
Jo det går att köra 3 stickor på A64. Det är moderkortet som avgör kompatibiliteten. Kolla på deras hemsida där det brukar finnas listor över godkända minnen/tillverkare. Vanligtvis så funkar de flesta minnen och moderkort ihop. Det är som sagt DDR PC3200 minnen du ska kolla efter.
Kör du med 4 stickor i en A64 så kan du dock inte köra med command rate 1T utan måste nöja dig med 2T. Är det en Intel så blir det 2T oavsett.
Det beror som sagt på vilken processor du har samt vilka kommande behov du har av mycket minne. Jag hade nog köpt till 2x512MB i alla fall. Då kan du köra med 1 eller 1,5 GB och ha möjligheten att framöver gå upp till 2 GB.
1 Guest(s)