June 12, 2002
Hallå allihop
Jag har en gammal skärm som köptes 98 som har varit aningen defekt sedan ca: två år. Problemet med den är att varje gång den byter upplösning, frekvens eller färgdjup så slocknar bilden helt. För att få tillbaka bilden måste man använda knapparna på framsidan för att få fram menyn där man väljer kontrast, brightness och det köret och sedan stänga menyn.
Skärmen är på 15", är av okänt märke och har en fin TCO-92 klisterlapp. På baksidan står det FOREFRONT.
Någon kunnig som känner igen problemet och/eller vet vad som orsakar det?
January 24, 2001
daggerr wrote: vaddå gammal? min senaste skärm var från 87. tyvärr så brann den. så nu har jag en sprollans ny från 95-96 🙂 man byter ju inte upplösning speciellt ofta å det är ju inte jättejobbigt att trycka lite på knapparna. hade jag vart du så skulle jag behållt den.
Ja du, jag har också en 8 år gammal monitor som funkar än... men bara får att våra monitorer fungerar så betyder det inte att alla gör det
August 7, 2001
DrMicke wrote: [quote=daggerr]vaddå gammal? min senaste skärm var från 87. tyvärr så brann den. så nu har jag en sprollans ny från 95-96 🙂 man byter ju inte upplösning speciellt ofta å det är ju inte jättejobbigt att trycka lite på knapparna. hade jag vart du så skulle jag behållt den.
Ja du, jag har också en 8 år gammal monitor som funkar än... men bara får att våra monitorer fungerar så betyder det inte att alla gör det
även om hans inte fungerar lika perfekt som våra, så tycker jag det verkar som att den fungerar (enligt vad jag tycker) tillfredsställande.
2 Guest(s)