July 22, 2001
Tja allesammans! Jag ska rycka ut mitt gamla Terratec 128i PCI ur datorn och stampa, knäcka och spotta på't. Sen ska ett nytt ljudkort in. Det e bara så att jag har inte en aning om vad som e bra ljudkort osv så jag skulle behöva lite tips. Det enda jag säkert vet är att Vortex-kort går bort för det chipet strular med VIA. Så let it roll.
Ska helst inte kosta mer än 2000:- heller.
November 7, 2001
July 22, 2001
Tja, det där med frontpanel verkade lite overkill för mina behov. Men däremot verkar ju det nya Audigy fett som fasen, har läst en hel del recensioner om det och det mesta låter positivt. Tror jag kör på ett enkelt Audigy Player kort för 1095:- på DB. Det kan bara inte vara sämre än mitt gamla
June 8, 2001
Audigy helt klart;
SoundBlaster Audigy Player Bulk 787,- SEK
925,- med frakt.
Annars så är Terratec bra också, speciellt för musik mm, men jag hatar Sensaura 3d motorn och det är väl lika bra att köpa ett next-gen ljudkort = audigy 😀
Duron 850 @ 1013, Taisol m Papst12dB, Soltek Kav75x, 512MB Mosel 222, Pov G2Pro32DDR, Ibm 30GB 60gxp, Audigy, Pioneer Dvd104F, Aopen Cdrw9420, 17" Samsung755DF, Intellimouse Explorer, WinXP Pro, Com Hem
[ Detta Inlägg ändrades av: Kaleid den 2001-12-19 09:17 ]
November 4, 2001
On 2001-12-19 18:34, =JoNaZ= wrote:
jag funderar på att köpa hercules fortissimo på komplett. är det ett bra val ? jag kräver inte så mycket.. det ska ha stöd för 4 högtalare, hörlursutgång , optisk utgång och ha bra ljud
Jag har det, det är asbra ljud och fina portar. Gameport, optisk in/ut och till fyra 3,5 mm för mic, hörlurar, högtalare fram och bak. Fett värt pengarna. Har knäckt hecules xp och live 5,1 live drive i testena jag har läst ljudmässigt.
December 23, 2001
Kan vara lite känsligt med vissa moderkort & Creative's ljudkort... Har i alla fall haft STORA problem med knastrande ljud i ett Sblive kort. Vet dock inte om Creative har löst detta i Audigy. Har dessutom en Creative Dvd 5X som är jävligt kass också. Nästa ljudkort blir antagligen något annat än Creative. Skall bli kul o se nu när Nvidia planerar att ge sig in på ljudkortsmarknaden!!!
2 Guest(s)