November 6, 2006
Min brors dotter har fått en gammal IBM Thinkpad T21 av en kompis och när hon skulle lägga in ett nytt spel hon köpt så fick hon följande felmedelande:
"Invalid DirectX 9 Device"
Det står på spelet att grafikkortet måste vara DirectX Ver.9-kompatibelt och så verkar ju inte vara fallet. Frågan är då om det går att uppgradera drivrutinerna till grafikkortet och på så vis få det att funka eller är det nytt grafikkort som måste till. I så fall tar jag gärna emot tips på ett sådant till rimligt(dvs lågt) pris. Grafikkortet som sitter i heter föresten S3 Graphics Inc. SavageIX
Som ni förstår så kan jag ingenting om detta så ni får ha översende om det är en dum fråga.
/Tomas
December 8, 2005
ja ett nytt grafikkort är ett "måste".
men sen är en annan sak, om andra delarna i datorn blir an flaskhals (om den är för gammal(och som jag gissar på att den är))
och om spelet kräver Dx9 så är nog spelet "ganska" ny...
och om datorn är gammal så nog en ny dator att föredra.
men för att köpa nytt grafikkort måste man först veta vilken port du ska.
som t.ex. Pci Express(för nya datorer), AGP (för lite äldre datorer) och sen finns det vanliga PCI, fast det inte finns så många grafikort till vanliga PCI och dom brukar vara dyrare.
Edit
och just det ...är det en bärbar dator?...om det är så går det inte att byta grafikkort
September 12, 2001
Jon lord wrote: ja ett nytt grafikkort är ett "måste".
men sen är en annan sak, om andra delarna i datorn blir an flaskhals (om den är för gammal(och som jag gissar på att den är))
och om spelet kräver Dx9 så är nog spelet "ganska" ny...
och om datorn är gammal så nog en ny dator att föredra.men för att köpa nytt grafikkort måste man först veta vilken port du ska.
som t.ex. Pci Express(för nya datorer), AGP (för lite äldre datorer) och sen finns det vanliga PCI, fast det inte finns så många grafikort till vanliga PCI och dom brukar vara dyrare.Edit
och just det ...är det en bärbar dator?...om det är så går det inte att byta grafikkort
Ja det är en bärbar kan jag garantera. 😉
December 8, 2005
Ja det är en bärbar kan jag garantera. 😉
ja märkte det 😛 läste för fort (thinkpad)
men men...prova att upgradera till nyaste DirectX HÄR
om detta inte funkar så går det inget att göra för att spela spelet 😕
EDIT jag kommer alltit försent !! ...2minuter nu
November 6, 2006
men men...prova att upgradera till nyaste DirectX HÄR
om detta inte funkar så går det inget att göra för att spela spelet :-?]
Det funkade inte så då är det som det är.
Men det går alltså inte att byta ut grafikkort, processor mm i en bärbar dator?
2 Guest(s)