October 12, 2001
Har haft likande problem. Jag stängde av datorn på kvällen och gick o la mig sedn när jag kommer hem från skolan och ska boota upp den händer det ingenting.
Jag startar den och bara fläkten går igång.
Jag lämnade in den på felsökning och det va Moderkortet som va trasigt, kanske är samma för dig.
May 7, 2001
On 2001-12-13 22:13, Hegge_ wrote:
Jag e rätt säker på att processorn e hel och att moderkortet har pajat. Jag har brännt två moderkort med hjälp av åska och ett av någon annan anledning och alla tre startade typ två sekunder fläktarna började snurra igång men sedan stängdes allt av. När däremot processorn e paj brukar inget hända alls!
Jag tror npg att d e den bistra sanningen att moderkortet e kass 🙁
Clas Ohlson har överspänningsskyd för typ 29:-,, koppla in d så slipper du problem med åska
September 15, 2001
Jag tycker att du på nått sett måste kolla vad som e trasigt innan du springer å slänger iväg 1000-2000kr på ett nytt moderkort... Jag vet inte hur... men det måste ju finnas nåt sett.... Brukar du inte lana ihop med kompisar som byggt ihop sina egna datorer?? Jag brukar lämna in min delar när dom slutar funka hos en kompis så han kollar dem i hans dator.. Kan bara säga... Det e för jävligt.. Lycka till iaf
2 Guest(s)