May 1, 2005
Jag har bekymmer med ett grafikkort som har varit använt i strax två år. Jag kör med en plattskärm och använder DVI-uttaget, men även om jag kopplar in vanliga analoga kabeln så får aldrig skärmen signal. Jag har testat att koppla skärmen till min laptop via analoga och då funkar det utan problem, men att testa DVI-kabeln till en annan dator återstår att se för att utesluta att det är skärmen det skulle vara knas med.
Iaf, jag misstänker att problemet ligger hos grafikkortet. Och utan bild kan jag ju inte titta på grafikkortets inställningar.
Det jag undrar gäller främst garantin som kommer få göra sitt om min felsökning kammar noll. Grafikkortet är inte klockat på nåt sätt. Däremot så är originalfläkten utbytt mot en Zalman-macka. Är detta något som påverkar garantin? Originalfläkten har jag inte kvar då bytet skedde hos konsultfirman där datorn köptes, annars hade jag ju bara satt tillbaka fläkten och skickat tillbaka grafikkortet till ATI eller vilka det nu är som skulle ta emot kortet isf.
2 Guest(s)