January 14, 2006
Ja, dem frågan ställde jag och min kompis när vi skulle retunera ett gf7800gtx som på något sätt blivit överhetat.
Snubben i affären sa att garantin inte gällde om man byter fläkt på grafikkortet. Och där med kunde vi INTE retunera den.
Där stod vi som ett par fågelholkar, eftersom min kompis inte har bytt fläkt på den.
Men hur avgör dem det...?
Den har bytt och den har inte bytt,
snubben menade på att vi har bytt fläkt och sen bytt tillbaka.
Men vi hade inte rört den.
Asså vad var det han såg som gjorde att han trodde vi hade bytt?
Det måste ju vara ett konstruktionsfel som gjorde att den gick sönder från början.
Aja.. Några kommentarer?
Vi ska försöka prata med någon annan på affären imorgon.
/gurrag
December 31, 2001
Kan han inte bevisa att ni bytt fläkt så ska han vara skyldig att skicka kortet på RMA, inte säkert ni får ett nyt kort direkt utan det skickas tebax till deras leverantör och sen är det bara att vänta.
Ta kontakt med konsumentverket annars.
Rätt bra att hota med att göra det när du pratar med killen oxå.
January 14, 2006
March 11, 2003
Troligtvis en typisk handlare. De gör fasen nästan vad som helst för att slippa besvär, och kan gnälla i timmar om hur folk klockar sönder sina prylar.
Men samtidigt har de oftast ingenting emot att försöka blåsa ovetande kunder. Bara den senaste månaden har jag vid 4-5 tillfällen träffat på säljare som står och ljuger mig, eller någon annan i butiken rätt upp i ansiktet.
Favoritexemplet är en säljare här i stan som försökte få mig att tro att Apacers minnen var bättre, och "nästan alltid" fick bättre i tester än Corsair, och sade till en annan kund att skillnaden på DVI och vanlig var att om man hade DVI så blev bilden alltid perfekt även om man hade billigt grafikkort.....
Ring konsumentombudsmannen och stå på dig.
1 Guest(s)