GEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeEforce 4 MX 420|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
GEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeEforce 4 MX 420
MoNsTeR
Member
Medlem
Forum Posts: 3019
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 24, 2002 - 5:45 pm
sp_Permalink sp_Print

visst e ett geforce4 MX 420 snabbare än exempelvis ett geforce3 ti 500 *not* men du kan gedigfanPÅ att många tror att de e så. ett flertal av dem ja känner tror det. en kompis har tex gått o köpt ett mx 420 sdr, o nu gå han o tror att de slaktar mitt geforce3 (orginal) kort.. vad ska man göra? ''amen de e ju ett GEEEEEEEEEEEEEEforce 4''''inget geforce3'', egentligen borde man ju stämma nvidia för lurendrejeri.. hur ska man förklara för honom att mitt kort e ca dubbelt så snabbt ändå och har många fler funktioner?? de va ju inte alls samma sak me geforce3 serien.. där byggde alla på samma krets o ddr minne. den enda skillnaden va klockfrekvensen. de e ju fan patetiskt (PERVERST) av dem.. FÖRBANNADE JÄVLA SKIT.. HATA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 👿 👿 👿 👿 👿 👿 👿 👿 👿 👿 👿 👿 👿 👿 👿 👿 👿 👿

Dev/Null
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 139
186223
July 24, 2002 - 5:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Håller med 😛 !

fiskpinnen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1040
186236
July 24, 2002 - 6:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Råd nr1. Köp inte Mx kort.

Mx är "el cheepo" varianten av kort, så köp inte Mx.

Skruven
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 358
186237
July 24, 2002 - 6:41 pm
sp_Permalink sp_Print

halllå ett Ti kort kostar ju maaaasa mer än ett MX å för dom som inte har maaaasa mer åengar så räcker ju ett MX kort... tycker jag iaf.. ska köpa ett MX 460 nästa månad å det måste väl va bättre än ett 420!! =P

fourfinger
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 109
186244
July 24, 2002 - 7:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Klard ett 440 e snabbare än ett 420 kort som använder SDRAM...
MEN du missar ju alla gobitarna med MXkortet... Ta och kolla guiden här på nordichardware där det visar bilder på pixelshading tex...
förhoppningsvis ändrar du dig då =)
Lycka till!

drmicke
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 312
186245
July 24, 2002 - 7:12 pm
sp_Permalink sp_Print

men va fan.. vad är det som säger att ett kort med mer 3d-funktioner behöver vara snabbare än ett äldre. Det var ju därför Nvidia har gjort dessa två serier. MX-serien och TI-serien...

MX-korten är till för personer som bara vill använda grafikkortet till att kolla på teve och spela inte så avancerade spel.
Och Ti för de riktigt feta spelen

Det är bra att det har kommit två serier, dyra och billiga kort eller som man också kan säga spelkort och vanliga arbetskort...

Kom inte och snacka skit när det är kunskapen som är problemet!

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
186269
July 24, 2002 - 7:45 pm
sp_Permalink sp_Print

håller med att många tror att bara för att det är ett Gf4 så spöar det alla typ alla andra kort, dom ser geforce4 och eftersom det är nyare än geforce3 så blir det automatiskt att det som är nytt är bättre!.. men vad kan man göra åt det

JuLmUnD
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1808
186276
July 24, 2002 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

MoNsTeR wrote: visst e ett geforce4 MX 420 snabbare än exempelvis ett geforce3 ti 500 *not* men du kan gedigfanPÅ att många tror att de e så. ett flertal av dem ja känner tror det. en kompis har tex gått o köpt ett mx 420 sdr, o nu gå han o tror att de slaktar mitt geforce3 (orginal) kort.. vad ska man göra? ''amen de e ju ett GEEEEEEEEEEEEEEforce 4''''inget geforce3'', egentligen borde man ju stämma nvidia för lurendrejeri.. hur ska man förklara för honom att mitt kort e ca dubbelt så snabbt ändå och har många fler funktioner?? de va ju inte alls samma sak me geforce3 serien.. där byggde alla på samma krets o ddr minne. den enda skillnaden va klockfrekvensen. de e ju fan patetiskt (PERVERST) av dem.. FÖRBANNADE JÄVLA SKIT.. HATA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 👿 👿 👿 👿 👿 👿 👿 👿 👿 👿 👿 👿 👿 👿 👿 👿 👿 👿

Inte för att va taskig. Men din kompis värka va lite skadad. Jag tycker du ska utmana han på en duell mellan era kort. Sitt vid nåns dator. Och testa båda korten på samma dator med samma drivrutiner och kolla vem som vinner. Geforce 3 4ever 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 278
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL