May 24, 2001
Undrar hur inställningarna på Geforce kortet ska se ut...På core clock Freq o memory clock freq, hur högt kan jag sätta värderna?
Måste jag fixa extra kylning om jag höjer dom?
hur många Mb av "system mem for textures in PCI mode, ska det vara inställt på??
/absolute nybörjare
December 20, 2000
2001-05-24 21:51, skrev micke2378:
Undrar hur inställningarna på Geforce kortet ska se ut...På core clock Freq o memory clock freq, hur högt kan jag sätta värderna?
Måste jag fixa extra kylning om jag höjer dom?hur många Mb av "system mem for textures in PCI mode, ska det vara inställt på??
/absolute nybörjare
Ett normalt kort brukar klara ca 230/365-375 utan extra kylning. Vad jag vet skadar man inte kortet om man kör mer än vad kortet klarar av utan bara det att datorn "hänger" sig. Dock är det säkrast att börja med 220/350 och sedan prova uppåt. Så länge du inte får grafikmissar eller buggar så är det bara att köra.
Svar på din andra fråga: Så lågt som möjligt...
January 8, 2001
core är grafikkortets "processor"
och memory är grafikkortets minne
om du öker resp. minskar dessa så över- resp. underklockar du ditt grafikkort!
om du upplever att spel hackar i högre upplösningar testa att öka dessa lite försiktigt så kan det flyta bättre.
dock inget att rekomendera om du är rädd om din grejjer!
de kan gå sönder (iaf om man skall tro tillverkarna) men inget har gått sönder för mig iaf
Nä är man bara försiktig så är det inga problem!
Om det pajar så gör det inte det direkt.. det kanske slits snabbare men det lägger inte bara av.. Då ska man lyckats göra något väldigt drastiskt!
Om dy har ett GeForce2 GTS/MX/Ultra t.ex så ska du satsa på at öka minnes frekvensen! Det är där du kan hämta in prestandan!
Tekniknörd som gillar att träna.
Du bör som sagt var satsa mer på memory frekvensen.. när det börjar bli grafikmissar i Quake3 t.ex så är det dags att dra ner lite på frekvensen. För att lättare se när minnet inte pallar längre så låt bli core clocken i början.
Tekniknörd som gillar att träna.
May 24, 2001
Jag får lite skumma resultat i 3dmark (demo ex)
körde kortet i 210/353, fick ca 2200 i score..
Det som är lite märligt är att jag fick något lägre Fps i 210/353 än orginal inst, men "Fill rate" o allt det andra ökade o kortet funkade bra.
ska mixtra lite till o se vad som händer, Nuv inst 205/343 /micke
1 Guest(s)