Om du ska köpa något av dem så tycker jag att GeForce2 Pro korten är bäst pris/prestanda!
Tekniknörd som gillar att träna.
Nä alla de tre korten har exakt likadan GPU! Det enda som skiljer är att Ultra kortets GPU jobbar med 250Mhz core hastighet istället för GTS/Pro kortens 200Mhz..
May 24, 2001
Gör inte som jag å lita på försäljaren bara.. När jag köpte mitt Geforce 2 kort så rekommenderade han ett Aopen PA256 Deluxe som dessutom hade funktion att klocka kortet i bios. Jag har försökt klocka bara lite grann. Resultatet... ibland kan man köra 3D mark 2001 helt. men oftast hänger datorn sig. Det följer med ett program som man skall kunna höja "memory clock" och "core chip clock" men försöker man ändra till nån märkbar prestandaskillnad så HÄNG.
Och för det ska man få betala mycket mer.. d e ju bara i klocka gpu:n till 250 då..
Nä det är minnes hastigheten som är skillnad också! GTS = 333Mhz minne, Pro = 400Mhz, Ultra = 460Mhz!
March 4, 2001
2001-06-23 15:21, skrev Anton:
Nä alla de tre korten har exakt likadan GPU! Det enda som skiljer är att Ultra kortets GPU jobbar med 250Mhz core hastighet istället för GTS/Pro kortens 200Mhz..
GF2 Ultra gpu:n jobbar i 250MHz core men den får betydligt mer volt än den GTS och Pro coren och det är därför den går att överklocka så mycket, oftast till runt 300 med standardkylning...såg ett test där dom voltmoddade ett V7700 och efter det så klarade coren faktiskt 300MHz....
March 4, 2001
2001-06-23 15:48, skrev Iceman:
Och för det ska man få betala mycket mer.. d e ju bara i klocka gpu:n till 250 då..
Nej det går inte, GTS coren får lägre volt än Ultra coren...man brukar komma upp i max 250mhz med gts coren men det är ovanligt och då måste man ha en bra core/bra kylning...
1 Guest(s)