August 13, 2001
Jag har ett problem som startade ca 2 månader efter det att jag hade köpt ett MSI GeForce 2 MX och stoppat i det i min burk med en Celeron 700 och ett Creative Monstersound MX-300. När jag ska starta ett spel, i stort sett vilket som helst, så fungerar det i några sekunder men sedan hänger sig hela datorn totalt. Vissa spel fungerar dock, t. ex. Quake III och det kan jag köra i 1024*768 med 32 bitars färger. Det tyder ju på att det inte är något fel med kortet i sig. Efter ett tag gick jag tillbaka till datoraffären och fick ett annat kort, ett Butterfly GeForce 2 MX, dock fortsatte datorn att hänga sig på samma sätt. Jag har kört 3D Mark 2000 och där fick det 2059 points. Kan det vara processorn som inte fungerar tillsammans med kortet? Jag har kollat på Nvidias hemsida och där står det att GeForce 2 MX är kompatibelt med Celeron.
Jag skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta problem, det är nämligen olidligt jobbigt att inte kunna spela några spel!
August 13, 2001
Jag har installerat VIA 4in1 och detta ledde till att jag kom in i menysystemen i spel men när själva spelet sätter igång så stannar datorn. Kan det vara mitt elaggregat på 230W som är för svagt? Jag kanske ska testa med drivrutinerna som följde med kortet? Hittils har jag kört med senaste Detonator.
1 Guest(s)