det ska vara av Geforce 2 64MB Pro version
jag har inte kortet men vad skulle det kosta
att köpa ett sådant av någon av er??
Köp ett vanligt GeForce2 PRO kort och lödda om det lite!
Tekniknörd som gillar att träna.
Hehe
Jag är inte heller mycket för att ta löddkolven och attackera mina dyrbara dataprylar men man får kanske offra sig någon gång.. eller i alla fall offra korten..
February 13, 2001
Jag har ett Geforce 256 DDR de funkar ju bra än men jags ka bygge en maskin till så jag ska ha ett nytt kort villket är de bästa kortet av Geforce 2 å de mest klock vänliga?
Twilighter JAAAAA ööööö jo vad är de för fabrikat på de kortet då ASUS te.x som du vill ha moddat????????
ANTON vad är de för kort MX2,GTS2, eller vad de nu finns för! Om du ska modda!!!!Kan kolla up det!
[ Detta inlägg ändrat av Sound-Head 2001-05-23 21:45 ]
Nä jag ska nogi nte modda mitt.. men det är ett Asus GeForce2 GTS V7700 Deluxe! Du kan ju kolla om det går att modda i alla fall..
December 22, 2000
Hej !
Jag har lött om 4st olika geforce kort till quadro, 1 GTS kort, 2 Geforce DDR och 1 geforce MX. Alla funkar kanon.
Finns ett litet problem dock. När man löder om ett asus kort så kan man inte längre använda sig av deras temperaturkänning på kortet. Men är detta något man kan leva utan så är det bara att sätta igång.
Har kört många olika drivrutiner och samtliga har funkat ypperligt.
På mitt eget kort (creative geforce ddr) har jag även flashad ROM:en till den absolut senaste Nvidia standard biosen. Jag kan nu enbart använda mig av Nvidias egna drivrutiner, detta är å andra sidan något jag inte stör mig på nämnvärt
För mer information om ingreppet gå in på:
http://www.tweakhardware.com
2 Guest(s)