November 4, 2001
Jag har bestält ett Radeon 8500 för 3200Kr
Och nu undrar jag om jag skall avbeställa den och vänta tills Gefoce 4 kommer????
Hur mycket kommer ett sådant kort att kosta tror ni???
Skall jag vänta eller ta denna biliga bar Radeon 8500???
Och det Radeon R300 kommer den att kosta mycket???
Den stora frågan jag ställer till er är hur mycket kommer ett Geforce4 och Radeon R300 kosta????
Och hur mycket bättre kommer dom att vara????
August 18, 2001
tjaa...
Vad jag vet så kommer inte en massa nya features på GeForce 4 korten utan snabbare core och minnen.
De kommer säkert vara svindyra och jag tror inte de kommer förän omkring mars nångång.
Det är MX versionerna som kommer först, och det är inte dem som lockar mest.
/Njal
April 14, 2001
Jag köpte mitt Radeon 8500 för 3200:- för 2 veckor sedan och är asnöjd med detta kort. Jag vet att priset kommer att gå ned. Men va fan då får man ju vänta i flera år å köra sina spel i 320x240. Nä köp idag det är mitt tips.
Tycker det är meningslöst att sitta å vänta.
Hmm... känner igen den här tråden lite
[ Detta Inlägg ändrades av: Hogan den 2002-01-25 23:34 ]
Skillnaderna mellan GeForce3 och GeForce4 kommer vara rätt stor. I alla fall mycket mer än bara en klockfrekvenshöjning.
Lightspeed Memory Architecture II
Accuview AA
nFinite FX II Engine
2 vertex shader pipelines
är några av de nyheter som sägs finnas på GeForce4 korten. Som sagt var inget är officiellt men om det stämmer ser det mycket trevligt ut.
Tekniknörd som gillar att träna.
December 22, 2000
Jo, nvidia säger ju jämt att deras nya kort kommer vara XXX% snabbare än föregångaren och stödjer XXX antal nya funktioner..
Problemet är ju att det tar flera år innan det kommer mjukvara som stödjer funktionerna.
Jag tror att GF4 blir mer en "Ultra" variant av GF3.
Förresten behövs ju knappast dessa kort förräns DoomIII kommer ut (om man som jag bara spelar på datorn dvs..)
1 Guest(s)