October 7, 2005
Hej!
Har precis köpt ett PNY Geforce 6600GT AGP och hade tänkt mig att trycka in det i mig gamla trogna Acer Aspire T120 (AMD XP 2400+)
Problemet är att kortet vägrar ens starta. Jag har kopplat in den obligatoriska nätsladden från nätagget men det hjälper inte - allt är svart, även vid uppstart av datorn. Eftersom kortet SKA fungera så undrar jag vad det är för fel på mina övriga komponenter.
Nu anar jag att det är nätaggregatet som är för svagt. Det är Acers orginal agg som följde med burken...ett ruttet 200W (kommer inte ihåg amperen) Räcker det om jag byter till ett 300/350Watt nätagg?
Alternativt, kan det vara så att moderkortet är för gammalt? Nåt speciellt APG 8x stöd eller nåt som krävs? Iofsig så funkade mitt gamla Geforce Ti4200 utan problem på samma moderkort.
Vore tacksam för lite kommentarer och tips...
MVH
Martin
August 30, 2005
Mycket troligt att nätagget inte klarar att hålla den igång. Men det kan vara något annat också, ett tips kan ju vara att prova kortet i en annan burk hos nån kompis om möjligt för att se om det verkligen funkar. I annat fall är min misstanke direkt nätagget.
Hur mycket watt du behöver beror på hur mycket kringutrustning som körs.
March 5, 2005
Det är med all säkerhets agget som inte klarar av ditt kort. Prova med att koppla bort ALL som inte behövs för uppstart men med tanke på att ditt nuvarande nätagg är bara 200W så tvivlar jag på att det kommer funka ens då. För att vara på den säkra sidan kan du väl prova stoppa in kortet i en annan dator ? Och visst ska en 300W ny nätagg räcka för ditt system, men jag skulle gå med 350W (bra att ha om du lägger till mer hårdvara).
1 Guest(s)