August 20, 2005
Problemet påminner om det här: https://www.nordichardware.se/.....17620.html
Spel krånglar med nya drivrutiner, Går inte ens att spela man ser ingenting bara massa streck, Installerade drivrutinerna som följde med datorn och allt funkade någorlunda bra, Då jag enbart spelar Eve-Online. Men häromdagen velade jag köra igång Farcry igen. Skuggorna är bara svarta fyrkanter. Och ljusen är väldigt konstiga i spelen. Nu undrar jag hur jag ändrar grafikbussen ? Eller ja kollar vad den står på? Ifall jag har samma problem som killen i den andra tråden jag länkade till. För vad jag kommer ihåg va det efter BF2Demo drivrutinerna det började krångla.
Jag har testat dom nyaste drivrutinerna också, samm fel där. Och jag har tillochmed formaterat datorn sen dess. Fortfarande problem med nya drivrutiner 🙁 Vill kunna spela ALLA spel utan problem.
August 16, 2003
har du ett Gainward kort?
GLH typ?
i så fall så har du ett fel i ditt VGA bios.
grafikkortet får typ 1.65 Volt istället för 1.3 Volt som den skulle ha.
du kan då enkelt modifiera ditt nuvarande bios så att du får dom rätta inställningarna och sedan flasha. (Gainward ahr ännu inte släppt en egen uppdatering därför måste man fixaa själv)
en kompis till mig hade det där problemet, han skickade in sitt kort till Komplett men dom skickade bara tillbaka det för att han hade bytt kylare, så han köppte ett 6600GT istället, sen hittade han på Gainwards forum om det där problemet, han flashade i förrgår och nu funkar det som det ska igen.
jag hittade tråden: http://forum.gainward.de/viewt......php?t=374
August 20, 2005
Hmm sådär nu har jag flashat bio. Och den får 3D: 1,3V... Vilket det verkar som att den fick innan också då detta inte löste mitt problem, Kortet är ifrån Sparkle och jag testade deras BIOS. Kortet ligger just nu på 75c och över hundra när jag spelare (Fear). Nån ideé på nåt annat jag kan testa? Skulle vara roligt om man vågade spela lite mer.
Hur mycket vågar man öka fläkt hastigheten? Den ligger på 53%. Och tror ni det hjälper mycket? Skulle helst vela få ner den till 40-50 idle iallafall.
1 Guest(s)