September 5, 2001
http://www.gtek.net/index.php?.....4a50dd3962
passar den på ett LE kort? har hört att det vart strul med att nån sån här kylare enbart klarar GT/Ultra och inte LE, stämmer?
October 9, 2004
September 5, 2001
okej, Zalman kör jag helst inte för jag hatar verkligen deras fäst anordningar, bara billig skit känns det som och som kommer rammla av när som helst. Eller har denna kylare "fasta" anordningar för att fästa den vid grafikkortet? Hur är de tmed Arctic coolingen, har den fast punkter att fästa den så den sitter fast ordentligt?
kommer ihåg när jag skulle sätta passiv kylning från zalman på mitt Geforce 4 vet inte om det va jag som va dålig eller om det var rena skiten men fungerade gjorde det då rakt inte, därför är jag lite tveksam till zalman i fortsättningen
October 9, 2004
January 19, 2003
Edhunter wrote: okej, Zalman kör jag helst inte för jag hatar verkligen deras fäst anordningar, bara billig skit känns det som och som kommer rammla av när som helst. Eller har denna kylare "fasta" anordningar för att fästa den vid grafikkortet? Hur är de tmed Arctic coolingen, har den fast punkter att fästa den så den sitter fast ordentligt?
kommer ihåg när jag skulle sätta passiv kylning från zalman på mitt Geforce 4 vet inte om det va jag som va dålig eller om det var rena skiten men fungerade gjorde det då rakt inte, därför är jag lite tveksam till zalman i fortsättningen
Kan hålla med om att Zalman mackan var lite knölig att få dit, men efter jag hade bytt från orginal fläkt till passiv macka så lyckades jag klocka mitt kort ~10mhz till på core
October 9, 2004
September 5, 2001
med fast så menar jag: Exempelvis de flesta CPUer har en fast. På de "gammla" zalman kylarna va man tvungen att försöka få dit varje "arm" för sig som skulle hålla fast kyl flänsen vid kortet, de kunde flyttas fram och tillbaka lite osm man ville, och satt allmänt väldigt dåligt fast. Jag har fattat det som att denna ny VF700 har som en metall skena som går rätt över kylaren s det bara finns 1 läge man kan fästa den på, stämmer detta eller är det som det var förr?
1 Guest(s)