May 19, 2003
Hej!
Jag har nyligen råkat ut för ett problem med mitt 8800GTX, jag tror då att det är problemet. Det är så att jag i några spel kan få en svart skräm, helt plötsligt, sen när bilden kommer tillbaka så står det att "grafikkortet/drivrutinerna har fått problem och har nu återställts".
Jag har har de senaste 180.48 drivrutinerna, och har även prövat att bytt ut dom en gång för att se om det löste problemet. Det skumma är att jag nyligen har installerat Vista och drivisar på datorn, så den är rätt "fräsh" och har inte haft några som helst problem tills för idag.
Tempraturer är OK, nätaggregatet ligger på ca 7-800W så det ska inte vara några problem där. Resten som sitter i är:
Intel Quad Duo 6600 @ 2.40GHz
Corsair 2x 4GB
WD200GB ATA
ASUS SLI Premium
Några idéer på vad som kan ha orsakat detta problem? Somsagt, det bara dök upp sådär efter att ha fungerat perfekt i flera dagar.
Tack på förhand!
May 19, 2003
Jag har en idé, den kanske låter lite långsökt, men det kan vara en anledning. Hade datorn hos en kompis, som för övrigt också har det problemet (likadant kort) och har haft det en längre tid till och från. I hans lägenhet så är troligen strömmen lite ojämn, då glödlampor kan gå sönder helt utan förvaning och hans dator har haft en del "random" krångel.
Det var när jag var hos honom nu några dagar som problemet dök upp. Är hemma nu igen och hitills har den fungerat felfritt. Skulle detta kunna vara en trolig förklaring? Om det är så ska jag be honom tala med fastighetsägaren och be dom fixa hans el ^^
1 Guest(s)