May 1, 2001
Jag har ett gammalt Creative Geforce DDR Pro.
Standard är 120/300mhz och jag kan klocka till ca 150/330mzh innan grafiken blir cp. Jag brukar testa i 3Dmark för de e rätt krävande, men i q3 kan jag köra 160/333 istället.
Min fråga är om jag kan klocka det mycket högre med fetare kyling på GPU och kanske sätta dit några flänsar på minnena. För jag har inte tänkt o köpa ett Geforce 3 än. kanske om ett halvår.
June 3, 2001
Klarar du de gränser du nämner helt UTAN kylning borde det inte vara några problem att köra lite till om du klämmer på en fläkt och lite minneskylning. Ett tips är att sätta en gammal Socket7(Pentium)-fläkt på GPU:n. Har du några gamla 486-kylflänsar går de att såga till och fästa på minnena med kylpasta. 😀
May 1, 2001
hehe... jag kanske glömde säga att jag har tagit bort den fula lilla grejen creative kallar fläkt och satt dit en större istället,
kanske däför jag kan klocka gpun så bra, men jag är osäker på om jag verkligen kan klocka mina minnen mer..
När jag känner på dem så är de knappt ljummna.. och då borde de jhu inte vara någon ide att sätta på kylflänsar? eller vad tror ni?
Minnena är för övrigt tillverkade av Infineon.
May 28, 2001
Tjena!
Sänk gpu:n och höj minnena, jag har modellen under dig och min gpu kör jag i 142, men den är inget att bry sig i!
Så dra på med minnena och det är drivrutinen som säger stopp innan kortet går sönder!
Det är minnesfrekvensen som gör skillnad!
[ Detta Inlägg ändrades av: MadMax den 2001-07-10 20:10 ]
2 Guest(s)