October 22, 2001
On 2002-06-12 17:46, [Gamepredator] Sulan wrote:
120 på timerefresh och 65 konstant (72 e max).72 max fps i CS? Är det CS du menar så är max 100 fps, hoppas du menar hjärter eller något sådant för annars så är du lite påläst. Btw så är 120 i timerefresh riktigt uselt så ta inte upp det som något positivt eller ok i prestanda.
CS är ett gammalt spel så att använda det som måttstock nu är lite fel. Men som vissa skriver att man bara lirar gamla spel så är ingen gammal dator ett hinder.
September 3, 2001
grabben har nog inte lärt sig att upptäcka symptomer för låg framerate (att saker och ting darrar lite när man rör sig)
Om du nu har lärt dig det, så har du MYCKET låga krav för att kalla nånting för spelbart. p400 mhz 64 mb minne + gf2 mx .... på en sådan dator kan man inte njuta av sitt spelande, inte ens i counterstrike, i alla fall vad jag tycker. Det må flyta och utan att hacka men frameraten skulle plåga mig.
tacka vet jag stabila 70 fps (eller mer) vsynkade ... och slänga på några X antialiasing och en nypa aniso.
Sånt förekommer inte med mindre än 800 mhz - gf2ultra/gf3ti200
May 23, 2002
On 2002-06-12 21:04, Stal wrote:
On 2002-06-12 17:46, [Gamepredator] Sulan wrote:
120 på timerefresh och 65 konstant (72 e max).72 max fps i CS? Är det CS du menar så är max 100 fps, hoppas du menar hjärter eller något sådant för annars så är du lite påläst. Btw så är 120 i timerefresh riktigt uselt så ta inte upp det som något positivt eller ok i prestanda.
CS är ett gammalt spel så att använda det som måttstock nu är lite fel. Men som vissa skriver att man bara lirar gamla spel så är ingen gammal dator ett hinder.72 FPS är max på CS. Det går att ställa hur högt du vill men standard är 72. 120 fps. Det är inte många skärmar som klarar över 100hz så allt över 100 är waste. Maskinen jag har nu har jag 550 Fps på och jag märker ingen skillnad (ingen annan för den delen heller) så om du kan se skillnad på 100 eller 200 fps så är du fan speciell. Ögat klarar ju för den delen inte att registrera över ca 35 fps så har du konstant 35 fps så märker du inget.
May 23, 2002
Här har du en screen som bevisar att max fps är 72:
May 23, 2002
On 2002-06-13 00:14, Kame_boy wrote:
grabben har nog inte lärt sig att upptäcka symptomer för låg framerate (att saker och ting darrar lite när man rör sig)Om du nu har lärt dig det, så har du MYCKET låga krav för att kalla nånting för spelbart. p400 mhz 64 mb minne + gf2 mx .... på en sådan dator kan man inte njuta av sitt spelande, inte ens i counterstrike, i alla fall vad jag tycker. Det må flyta och utan att hacka men frameraten skulle plåga mig.
tacka vet jag stabila 70 fps (eller mer) vsynkade ... och slänga på några X antialiasing och en nypa aniso.
Sånt förekommer inte med mindre än 800 mhz - gf2ultra/gf3ti200
Du är en riktig Fps nörd va? klarar inte att spela med en fps lägre än 200. CS: 1024*768 120 fps. Hackar inte, konstant över 65 (sätter jag 100 te max ligger jag konstant över 90), inga ryck, alla funktioner på max, inget darrar. Fattar du inte så har du rediga problem. Du sitter endast å säger att Cs inte går att spela endast för att du inte har testat.
October 22, 2001
Här har du en screen som bevisar att max fps är 72:
http://hem.passagen.se/gamepre.....%20max.jpg
Hmm ok det bilden visar config filen som man kan ändra själv! Det är orginal inställningen som är 72 fps, att ändra fps är ungefär som att du ändrar vilka knappar du styr på! Alla ändrar den till 100, iaf de som lirar CS mycket och seriöst, eftersom de ger bättre flyt i spelet.
Sen så ser man hur lite du kan med detta citat:
72 FPS är max på CS. Det går att ställa hur högt du vill men standard är 72.
Det går INTE att ställa den hur högt du vill. Visst kan jag skriva dit 356567 som max fps men CS kommer aldrig över 100 fps eftersom det är max i det spelet just nu. Så med 100 i fps och 100hz så flyter det på mycket bättre än dina 72 fps. Fast ställ dig i vattnet på aztec och kom sen och säg vad du hade för fps,ta gärna dit 1-2 gubbar som springer framför dig. Tippar att du har ca 20-25 av egen erfarenhet av MX lånade kort.
[ Detta Inlägg ändrades av: Stal den 2002-06-13 21:18 ]
May 23, 2002
Cs är byggt på Half-life motorn (alla vet) med några mindre modifikationer. Hl kom ut för ca. tre och ett halvt år sedan då de snabbaste datorerna var P2 450 med Riva TNT eller Voodoo 2. Om då min gamla P2 450 med Geforce 2 Mx inte klarar att driva cs, vad spelade man då Half-life på för datorer?
October 22, 2001
On 2002-06-13 21:33, [Gamepredator] Sulan wrote:
Cs är byggt på Half-life motorn (alla vet) med några mindre modifikationer. Hl kom ut för ca. tre och ett halvt år sedan då de snabbaste datorerna var P2 450 med Riva TNT eller Voodoo 2. Om då min gamla P2 450 med Geforce 2 Mx inte klarar att driva cs, vad spelade man då Half-life på för datorer?
Jag sa inte att CS inte är spelbart med ett MX kort men att säga att det flyter på bra är lite fel. Jämför med tex ett GeF2 PRO eller GeF3 200ti eller liknande så blir skillnaden skrattretande. Sen så har alla banor, gubbar och effekter utvecklats med åren så de krävs mycket mera av CS nu. Ladda in Beta 1 av CS så ser du vad jag menar, de är sämre grafik, gubbarna rör sig mycket sämre, osv.
Sen sa jag att CS var en dålig måttstock på hur bra ett kort är idag eftersom det är lite gammalt. Ta ett nytt spel och se det på ett GeF2 MX och ett GeF4 eller nytt ATI kort så kommer du få se 2 spel så stor är skillnaden.
June 18, 2002
July 2, 2001
Rent visuellt så behöver du inte mer FPS än vad du har skärmen inställd på för frekvens. Kör din skärm på 75Hz så är optimalt 75 konstanta FPS.
Dock så antar jag att man kan utnyttja maxFPS-"buggen" i CS såsom man kan i Quake. Alltså att man kan göra "omöjliga" hopp osv.
June 16, 2002
1 Guest(s)