June 8, 2001
Jag står inte själv ut med någon standard kylning. Har en Titan socket A 1ghz kylare fastlimmat på GPUt och sedan en Papst 19 @ 5v som kyler det hela. Även ramsinks
Ska köra ungefär likadant på nästa grafikkort, men kanske blir tvungen att köra i 7 v istället, men det står jag ut med.
April 26, 2002
leadteks kort är tyst iaf! så d så! jag har ett själv, å på det sitter det 2 st fläktar, så då behöver de väl inte varva lika mycket som en, eller nåt sånt, för jag märkte ingen skillnad alls när jag satte inm det kortet (hade GF2 mx tidigare) snarare tystare blev det i sånna fall! däremot har jag hört att creatives kort låtet som hårtorkar! har jag fel???
April 26, 2002
jaha! men det lät ju bra! då har jag nog hört fel. det är ju bra om de inte låter så mycket! (creatives kort)
faktum är, att min dator jag har nu. låter nästan lite mindre än den jag hade tidigare!!! tro det eller ej! (hade tidigare en PII 450 mhz) så jag klagar inte alls! men det klart, det finns säkert de som låter mycket. och de som låter mindre oxå!
May 5, 2002
Jag har ett Creative GeForce4 Ti4400
och det låter mycket !!
fläktar
4 chassi - tysta (80mm Zalman)
1 nätdel - tyst (80mm Zalman)
1 CPU - tyst (92mm Zalman)
men jag håller med har du "vanliga" fläktar blir det inte så stor skilnad.. men varför har du fortfarande vanliga fläktar ???
April 5, 2001
Har själv ett Leadtek ti4400. Att säga att fläktarna till det kortet är tysta är en lögn. Själv stod jag ut ungefär 30min med dom. Sedan lossade jag strömförsörjningen till fläktarna och lindade fast en 80mm istället. För övrigt har jag 2st Panaflo 80mm (7V) i chassit. En titan 80mm på cpun.
Men är man van med 7000rpm-fläktar kommer man säkert att tycka att originalfläktarna är tysta.
August 9, 2001
Ja, att säga att fläktarna till Leadtek inte låter mycket, är ren lögn för de väsnas rejält. Min vän har ett sådant grafikkort som någon i denna tråden har och han tyckte också det var jobbigt med fläktarna.
Jag tror att de flesta fläktarna till GeForce4 Ti väsnas en hel del.
Min fläkt på mitt grafikkort gör det i alla fall och jag vill verkligen byta fläkten.
Creative har ungefär samma fläkt om inte samma? som Inno3D har på sina grafikkort (GeForce4 Ti)
[B]Soltek SL-85DRS2 / Intel Pentium4 1.8GHz @ 2.4GHz / Samsung 256mb DDR333 PC2700 / Inno3D GF4 Ti4400 / Soundblaster Live! 5.1 Player / Seagate Barracuda 4 80GB / Yamaha CRW3200E / Microsoft mus och tangentbord / Samsung 757NF etc.
[ Detta Inlägg ändrades av: McKinley den 2002-05-19 14:33 ]
June 3, 2001
On 2002-05-08 00:47, rsastin wrote:
Själv har jag ett GF 4 från Creative och jag tycker inte det låter så mycket. Ni som har AMD och en fet kylning till det lär ju knappast höra fläkten från ett Creative GF 4.
haha du måste skoja lr så är du döv låter ju som en dammsugare
1 Guest(s)