August 22, 2005
Köp gf3 ti200!!!
Ioförsig har jag haft problem med det, trodde det var kylningen, men jag hade krånglat till nån inställning. Valde sedan deafults i Nvmax och det funkade.
Hur man än letar så är Ti200 ett av de bästa korten när det gäller överklockning.
Kom upp i 270/595 med orginal kylning (hade smetat på kylpasta innan jag började. Jag bytte kylning på gpu:n men det hjälpte inte. Jag kör i 265/590 för säkerhets skull. Har ett Gainward Ti/480 XP. Kan köra alla spel maxade i 1024*768 utan problem.
(Min cpu är 1 Ghz).
Tänk på det.( jag tror Gainward är det bästa märket när det gäller överklockning.
April 20, 2002
GF3ti200 är bara lite lite bättre i Benchmarkprogram & kostar mer än ett GF4MX440. Klockar du upp ditt GF4 blir det nästan lika bra.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
November 29, 2001
Tintin när ska du få in i skallen att GeForce 3/4 Ti har en massa features som ett GF4MX helt enkelt inte klarar av.
Pixel Shaders:
Används redan i spel. (Extremt mycket snyggare grafik.)
Vertex Shaders:
Används redan i spel. (Ökar prestandan.)
Bättre och snabbare FSAA.
Bättre och snabbare Anisotropisk filtrering.
RT-Patches:
Används inte i spel dock. (NVIDIAS "svar" på TRUFORM.)
Volumetric Textures:
Används i ett fåtal spel. (Snyggare grafik.)
EMBM:
Används i många spel. (Snyggare grafik.)
Plus en rad andra mindre viktiga saker.
Men en annan sak är också:
GeForce 4 MX är bara ett snabbt GeForce 2 rent tekniskt, det kommer vara i princip värdelöst i framtidens spel. De kommer både se sämre ut OCH prestandan kommer inte vara i närheten av GF3/4Ti.
Inget illa menat men du har fått det förklarat för dig så många gånger nu av en rad olika personer att du snart borde fatta tycker man...
[ Detta Inlägg ändrades av: UndaC den 2002-05-25 22:22 ]
April 20, 2002
UndaC
Och du ska vara nyhetsskribent?
HAHA!
Skaffa dig en annan hobby!
HA!!!
GF4MX är inte ett dåligt köp.
Det är bara lite sämre än GF3ti & har inte stöd för allt. Stödet för det som du pratar om tror jag inte gör kortet oandvändbart i framtiden & absolut inte att spelen får MOCKET sämre prestanda. Om GF2 & GF4 var samma kort borde det sitta en nv15 på GF4 istället för nv17!
[ Detta Inlägg ändrades av: Tintin den 2002-05-25 23:46 ]
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
December 26, 2001
Problem? Jag vet iaf lite om grafikkort och EN gång har jag haft rätt över UndaC EN, du kan ge upp han har alltid rätt (nästan ) . Sedan säger du att han skulle va en dålig nyhetsskribent. Har du läst han artikel om Parhelia-512? mycket bra artikel tycker jag iaf.
Sedan varför gf4 mx korten bygger på nv17 och inte nv15 beror på att....nv17 är en utvecklig av nv15. I grunden är det nv15 men med några nya saker LAM2 mm.
Edit: Skiroy, Tintin har redan köp ett gf4 mx440 och han vill nu inte erkäna att det var ett dåligt köp.
[ Detta Inlägg ändrades av: Voodoozzz den 2002-05-26 00:37 ]
November 29, 2001
Prestandan kommer vara KLART sämre på grund av det faktum att GF4 MX har mindre texturenheter o pipelines, sämre minnesarkitektur, ingen vertex shader, ingen pixel shader osv.
Jag säger inte att kortet är ett dåligt köp. För folk som vill bygga en billig dator o inte har större krav på varken prestanda eller kvalite (dvs kategorin av folk som köper MX, nöjer sig med integrerade Intel-grafikkort osv.) så är det utmärkt.
Du har uppenbarligen exakt noll koll på vad du snackar om. Det är helt ok att inte vara engagerad i sånt här, men försök inte låtsas som något annat genom att försöka sätta dina spekulationer emot empiriskt bevisbar fakta.
Kom tillbaka när du läst in dig lite på området och håll då gärna ute vilda spekulationer och förolämpande attityd.
Förresten om du tror att Doom 3 kommer fungera bra med GeForce 4 MX så kan du väl kolla upp vad skaparen själv säger, dvs John Carmack. Om du läst hans "journaler" så hade du vetat att han ogillar GF4MX starkt och att han vid några tillfällen, bokstavligt talat, sagt "köp inte GeForce 4 MX om du vill spela Doom 3".
Det om något bör väl vara bevis nog?
(NVIDIA har iofs försökt "tala honom till rätta" vilket märks på hans lite väl politisk korrekta uttalanden vid E3 där han tonat ner den nedvärderande attityden gentemot GF4MX.)
Så det där får vara min slutspurt innan mitt fina talesätt blir en självuppfyllande profetia: "Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience."
October 10, 2001
On 2002-05-26 01:48, UndaC wrote:
Prestandan kommer vara KLART sämre på grund av det faktum att GF4 MX har mindre texturenheter o pipelines, sämre minnesarkitektur, ingen vertex shader, ingen pixel shader osv.Jag säger inte att kortet är ett dåligt köp. För folk som vill bygga en billig dator o inte har större krav på varken prestanda eller kvalite (dvs kategorin av folk som köper MX, nöjer sig med integrerade Intel-grafikkort osv.) så är det utmärkt.
Du har uppenbarligen exakt noll koll på vad du snackar om. Det är helt ok att inte vara engagerad i sånt här, men försök inte låtsas som något annat genom att försöka sätta dina spekulationer emot empiriskt bevisbar fakta.
Kom tillbaka när du läst in dig lite på området och håll då gärna ute vilda spekulationer och förolämpande attityd.
Förresten om du tror att Doom 3 kommer fungera bra med GeForce 4 MX så kan du väl kolla upp vad skaparen själv säger, dvs John Carmack. Om du läst hans "journaler" så hade du vetat att han ogillar GF4MX starkt och att han vid några tillfällen, bokstavligt talat, sagt "köp inte GeForce 4 MX om du vill spela Doom 3".
Det om något bör väl vara bevis nog?(NVIDIA har iofs försökt "tala honom till rätta" vilket märks på hans lite väl politisk korrekta uttalanden vid E3 där han tonat ner den nedvärderande attityden gentemot GF4MX.)
Så det där får vara min slutspurt innan mitt fina talesätt blir en självuppfyllande profetia: "Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience."
Hårda men sanna ord UndaC! På tal om grafikkort så kolla in denna länk! Mailade den till Jocke aka Dragon i syfte att den skulle tas upp på er sida, men inte då 😀
ASUS TUV4X. Biosversion 1004.005 beta.
SUMA G-Force 2 Pro SE @ 253-466MHz.
TwinMos PC166 256meg.(CAS 2-2-2).
[ Detta Inlägg ändrades av: BURKEN den 2002-05-26 02:02 ]
April 20, 2002
Äntligen någon som håller på mig!
Jag har aldrig sagt att jag kan allt eller att GF4MX är bäst - det vill jag inte få er att tro. Men att det är så många som ratar kortet så otroligt kunde jag inte tro.
Alla är inte gjorda av pengar & 1400 mot 2500 är faktiskt en stor skillnad.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
November 29, 2001
On 2002-05-26 14:47, Tintin wrote:
Jag har aldrig sagt att jag kan allt eller att GF4MX är bäst - det vill jag inte få er att tro. Men att det är så många som ratar kortet så otroligt kunde jag inte tro.
1500 är väl snarare genomsnittspriset för GF4MX 440. 460 är väl kanske lite snabbare än Ti200 men å andra sidan ligger det på närmre 2000 kr, dvs samma pris som Ti4200 eller Ti200. Ti4200 är vansinnigt mycket snabbare än MX 460.
Så som jag sa från början: om ~500 är väldigt mycket pengar för dig (dvs köparen) så visst, då går det väl an med GF4MX.
Och jo, du låtsas som du vet något när du vilt spekulerar i framtida prestanda utan att dina spekulationer har grund i någon form av fakta.
Att du sen är otrevlig och försöker förolämpa mig gör ju inte saken bättre.
December 26, 2001
On 2002-05-26 14:47, Tintin wrote:
Har hittat ett gf3 ti200 för 1650 kr på datorbutiken, ca 300kr skilnad det är inte så mycket tycker jag iaf
Edit: UndaC måste du posta ett inläg medans jag skriver?..... 😛
[ Detta Inlägg ändrades av: Voodoozzz den 2002-05-26 15:49 ]
October 22, 2001
On 2002-05-26 14:07, [Gamepredator] Sulan wrote:
Geforce4 Mx har Vertex Shadering.
Sen är MX 460 snabbare än geforce3 ti200 på alla lite äldre spel t.ex. Jedi Knight 2, Quake3, Rtcw.
Vart har du sett dem testerna? Alla tester jag läst så är GeF3 200Ti lika snabba eller snabbare än GeF4 MX i alla spel med tex Q3 motorn. Dvs tex Jedi Knight, Q3, RTCW...
Tintin han håller inte med dig, se vad han skriver... ÄLDRE SPEL.... vem uppgraderar och köper nya delar för att kunna spela äldre spel bra? Jag trodde man uppgradera för framtiden?
March 26, 2002
On 2002-05-25 12:19, chicken wrote:
köpte ett gf4mx440 för 1200 och ett gf4ti4600 för 2000tycker att mitt gf4mx duger till allt jag använder min gamla dator till
men mitt gf4ti4600 utklassar fan allt-----------------------------------
Var köpte du ett GeForce 4 Ti4600 för den summan nånstans?
ett IT företag som gick i konkurs för ett tag sen.. prutade som fan.. ruinerade ägaren ännu mer
[ Detta Inlägg ändrades av: Snutte den 2002-05-26 20:51 ]
2 Guest(s)