April 20, 2002
On 2002-05-26 15:35, UndaC wrote:
On 2002-05-26 14:47, Tintin wrote:
Äntligen någon som håller på mig!
Jag har aldrig sagt att jag kan allt eller att GF4MX är bäst - det vill jag inte få er att tro. Men att det är så många som ratar kortet så otroligt kunde jag inte tro.
Alla är inte gjorda av pengar & 1400 mot 2500 är faktiskt en stor skillnad.1500 är väl snarare genomsnittspriset för GF4MX 440. 460 är väl kanske lite snabbare än Ti200 men å andra sidan ligger det på närmre 2000 kr, dvs samma pris som Ti4200 eller Ti200. Ti4200 är vansinnigt mycket snabbare än MX 460.
Så som jag sa från början: om ~500 är väldigt mycket pengar för dig (dvs köparen) så visst, då går det väl an med GF4MX.
Och jo, du låtsas som du vet något när du vilt spekulerar i framtida prestanda utan att dina spekulationer har grund i någon form av fakta.
Att du sen är otrevlig och försöker förolämpa mig gör ju inte saken bättre.
Jag förolämpade dig? Nädu, om du vill kalla dig expert ska du inte skriva ett så illa uttryckt inlägg till mig som du gjorde. Jag var ju tvungen att försvara mig mot det du skrev.
Och jag har inte en tanke på att ångra mitt köp. Min kosing sinade när jag köpte låda, moderkort & prolle. Det var det viktigaste....men så behövde jag ju ett grafikkort för att kunna använda datorn till nåt kul. Därför köpte jag detta med de pengar jag hade kvar.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
November 29, 2001
On 2002-05-26 22:33, Tintin wrote:
Jag förolämpade dig? Nädu, om du vill kalla dig expert ska du inte skriva ett så illa uttryckt inlägg till mig som du gjorde. Jag var ju tvungen att försvara mig mot det du skrev.
Vad var illa formulerat i mitt inlägg?
"När ska du få in det i din skalle" är det närmsta jag kan komma något som skulle verka "elakt". Om du tittar längst ner i det inlägget ser du ju även att jag försöker försäkra mig om att du inte ska ta illa upp. Jag bara tyckte det började bli tröttsamt hur du ignorerade all fakta och bara gick på dina egna grundlösa slutsatser hela tiden i inlägg efter inlägg.
Jag är långt ifrån en expert, men jag är ju uppenbarligen mycket mer välorienterad inom detta ämne än vad du är. Det tänker jag inte sticka under stolen med.
Min intention är inte att du ska må dåligt över ditt köp om det är så du tror. Min enda intention är att hjälpa folk till rätta som inte riktigt vet vad som är upp och ner i och med NVIDIAs konstiga namnval.
Jag bryr mig inte om dina personliga åsikter eller vad just du köper, men jag tänker knappast låta dig lura i folk, i forumet på en sida som jag är en del av, skitsnack bara för att du fått saker och ting om bakfoten och vägrar inse dina "misstag".
May 23, 2002
Jag har inte sagt att Geforce4 Mx är något bra kort, men 460 är snabbare än Ti200 (i dagens spel). Det är bara synd att man inte tog med alla funktioner som finns i Ti200. Alternerar man mellan ett Mx kort och ett Ti200 så tar man ju självklart det senare. Själv har jag ett Mx440 som jag betalade en tusenlapp för och jag kan knappast klaga på prestandan. Jag köper ett nytt kort när det behövs, men att Mx korten suger är att ta i.
På min andra dator har jag ett Geforce 2 Mx som alla sa skulle hålla ungefär en månad för några år sedan när det släpptes men jag har fortfarande inte haft några problem med prestandan. Så att korten bara är skit är att ta i. De kanske inte är de snabbaste kort som finns, men de är definitivt prisvärda.
October 22, 2001
Visst klarar man sig med ett MX kort men varför inte lägga till max 500 kr för ett mycket bättre kort? MX klarar av att köra spel men det ser ut som hej kom och hjälp mig om man jämför bildkvalite och prestanda. Man klarar sig oxå med en sommarjacka på vintern men det kan ju bli lite jobbigare med den än en vinterjacka;)
March 29, 2001
Svara på följande två frågor:
1/ Har du, eller planerar du att köpa en ännu större skärm än 17-19 tum?
2/ Är grafiken i dagens 3D-toppspel (ej morgondagens) verkligen SÅ dålig?
Svarar du NEJ på båda ovanstående, klarar du dig förmodligen med ett Geforce-4 MX-kort - eller kanske det nya TI-4200 kortet om du vill ha marginalen på din sida.
[ Detta Inlägg ändrades av: RalfS den 2002-05-27 19:50 ]
May 23, 2002
On 2002-05-27 18:23, Stal wrote:
Visst klarar man sig med ett MX kort men varför inte lägga till max 500 kr för ett mycket bättre kort? MX klarar av att köra spel men det ser ut som hej kom och hjälp mig om man jämför bildkvalite och prestanda. Man klarar sig oxå med en sommarjacka på vintern men det kan ju bli lite jobbigare med den än en vinterjacka;)
Hur många Mx kort har du haft?
October 22, 2001
Aldrig köpt ett eget och kommer aldrig vara så dum snål. Har bara lånat av mina kompisar för att se skillnader i grafikkort, prestanda, bildkvalite, osv. MX är ett snikkort. Men GeF2 MX var på sin tid f#n så mycket bättre än GeF4 MX är idag mot dagenskort. Eftersom GeF4MX saknar stöd för mycket effekter blir bildkvaliten där efter. GeF2 MX kommer få de svårt med prestandan nu men i bildkvalite var den bra på sin tid som sagt om man jämför med dagens GeF4 MX.
[ Detta Inlägg ändrades av: Stal den 2002-05-27 20:13 ]
March 29, 2001
On 2002-05-26 01:48, UndaC wrote:
Förresten om du tror att Doom 3 kommer fungera bra med GeForce 4 MX så kan du väl kolla upp vad skaparen själv säger, dvs John Carmack.
Nja - vad han menar är att MX-kortet inte klarar att hantera alla grafik-effekter i Doom-3. Men SJÄLVKLART kommer det att vara möjligt att spela Doom-3, med reducerad upplösning (säkert 800x600 - kanske även 1024x768) samt med en del avmarkerade effekter i spelets grafik-option meny.
Allt annat vore ju kommersiell idioti. De har helt enkelt inte råd att ignorera alla de som INTE har det senaste i grafikkorts-väg, i sin dator.
"Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience."
Haha! Det där var ju riktigt kul. Det ska jag lägga på minnet.
November 29, 2001
On 2002-05-27 20:04, RalfS wrote:
Nja - vad han menar är att MX-kortet inte klarar att hantera alla grafik-effekter i Doom-3. Men SJÄLVKLART kommer det att vara möjligt att spela Doom-3, med reducerad upplösning (säkert 800x600 - kanske även 1024x768) samt med en del avmarkerade effekter i spelets grafik-option meny.
Om GeForce 2 MX/Radeon VE knappt kommer klara att rendera spelet med en spelbar fps i 400*300 med alla effekter av så lär ju inte GeForce 4 MX klara att spela det i 1024*768 med "hyffsade" inställningar.
(Kolla Carmacks senaste uttalanden om äldre grafikkort.)
November 29, 2001
On 2002-05-27 19:11, Ken Shabby wrote: Apropå vädret... Undac, om ett GF4mx är kört i DOOM 3, är mitt radeon 7500 det också då?
Alltså det är ju inte helt kört med varken radeon 7500 eller GF4MX, men upplösningen lär få vara i botten (640*480) och alla effekter får man kyssa adjöss, ingen Aniso, osv.
May 23, 2002
Geforce 2 kort hade ju inga problem med bildkvalitet då de flesta funktioner fanns som var med i de värre versionerna. Däremot så kommer Geforce 4 Mx ha problem med bildkvalitet.
Angående Doom3 så tror jag knappast att du kommer att kunna spela det med ett Geforce 4 MX överhuvudtaget. Detsamma gäller Geforce 3 eftersom Carmack själv sa att man bör ha ett Geforce 4 Ti4600 för att kunna spela det.
June 18, 2001
On 2002-05-28 13:04, [Gamepredator] Sulan wrote:
Angående Doom3 så tror jag knappast att du kommer att kunna spela det med ett Geforce 4 MX överhuvudtaget. Detsamma gäller Geforce 3 eftersom Carmack själv sa att man bör ha ett Geforce 4 Ti4600 för att kunna spela det.
Eller ett Radeon 8500 som ligger under 2000:- idag och har högre prestanda i DOOM3 än Ti4400 p.g.a texture layering!
Idag lutar det åt antingen ATI 8500 eller Ti4200 om man räknar de faktiska priserna!
Du hittar inte Ti4400 för under 3000 i sverige och ej heller Ti4200 för under 2500:-
April 20, 2002
Häftigt att det blev en sån massa inlägg i min lilla tråd.
Glad att ha fått sån respons på detta.
Hoppas ni alla också har haft det bra.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
1 Guest(s)