On 2001-09-19 23:02, Kame_boy wrote:
jag har äntligen fått mitt gf2 gts pro.
Testade den, och fick 3800 poäng i 3dmark 2000 .... vilket är helt oacceptabelt.
Kan någon säga vad man ska ha för inställningar/drivrutiner o-s-v så att det ska funka så smidigt och snyggt som möjligt?
Tycker också det låter som helt okej poäng. Du kan få upp den lite mer om du överklockar grafikkortet (om du inte gjort det). Annars är det som sagt var processorn som är den stora flaskhalsen..
Tekniknörd som gillar att träna.
August 17, 2001
On 2001-09-19 23:02, Kame_boy wrote:
jag har äntligen fått mitt gf2 gts pro.
Testade den, och fick 3800 poäng i 3dmark 2000 .... vilket är helt oacceptabelt.
Kan någon säga vad man ska ha för inställningar/drivrutiner o-s-v så att det ska funka så smidigt och snyggt som möjligt?
gts borde kanske ha lite högre mewn visst är väll 3800 en acceptabelt ändå??
tjoppen har ju ett gf2 mx v7100(asus)
och får 2160...
August 31, 2001
September 3, 2001
jag kan inte köra 3dmark 2001... av npgon anledning så slutar den aldrig... samma sak med mitt förra kort.
det står alltid nått sånt här: "c:/madonion/3dmark2001/gamescene01 is corrupted"
det brukar hända mitt i det hela, typ när man ser den där draken eller nått.... ibland längre fram
September 3, 2001
fick 1680 poäng i 3dmark2001 ... och nu funkar saker o ting inte längre..
körde lite me NVmax och med riva tuner. Borde jag sätta kryss i den där "Disable enhanced processor" grejjen? eller ska jag låta det vara??
är det bra att använda "intel compatibility" i nvmax? är det bra med IO flush cache?
finns det någon guide nånstans för dom bästa inställnignarna?
tror ni att de är min prolle som begränsar det hela?
eller är det bara för att jag inte kan använda 4x hastighet i agp?
kan ni svara på nån av dessa frågo`r?? snällaaaa
MVH
1 Guest(s)