Gf4 mx=dx8.1|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Gf4 mx=dx8.1
voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1130
Member Since:
December 26, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 9, 2002 - 6:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Hittade ett program som gör gammla grafikkort dx8.1 komplitabla wink . Tur för er som har köpt ett gf4 mx kort, specielt vår alla så älskade mx freak Tintin :rull: .
Jaja programet emulerar dx8.1 i software så man får ju inte samma resultat som med ett riktigt dx 8,1 kort.
Själv har jag ett gf3 ti200 så det har ju redan dx8 men nu även ett dx8.1 😛 .......om det fumkar nån som vet nåt bra test för dx8.1?
Programet verkar nästan var gjort för olika tester men förmodligen funkar det i spel oxå.

http://www.tommti-systems.de/g.....files.html

Säkert en gammal nyhet men för nån så var den kanske ny.

Dev/Null
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 139
Member Since:
May 26, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
174769
June 9, 2002 - 6:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad heter programet ?

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
174771
June 9, 2002 - 7:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe detta är ENBART till för att se hur det ser ut.
Pixel Shaders körs i typ 1 fps när de mjukvaruemuleras. smile
Vet inte riktigt hur det ligger till med Envoirment Bump Mapping men jag kan tänka mig att det blir rejält slött det också.

Prova o kör 3D Mark 2001, där finns ju både Bump Mapping och Pixel Shaders.

Tintin
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
Member Since:
April 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
174815
June 9, 2002 - 9:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Oj....inte glömt bort mig?
*rodnar*
Jag ska prova programmet...smile

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1130
Member Since:
December 26, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
174843
June 10, 2002 - 5:14 am
sp_Permalink sp_Print

On 2002-06-09 21:01, UndaC wrote:
Hehe detta är ENBART till för att se hur det ser ut.
Pixel Shaders körs i typ 1 fps när de mjukvaruemuleras. smile
Vet inte riktigt hur det ligger till med Envoirment Bump Mapping men jag kan tänka mig att det blir rejält slött det också.

Prova o kör 3D Mark 2001, där finns ju både Bump Mapping och Pixel Shaders.

Hade hoppats att det skulle funka bätre 🙁 . Advanct p&s är väl det ända testet i 3dmark 2001 som utnytjar dx8.1? Och det har alltid gått att köra för mig även om det säkert ser bättre ut på radeon 8500. Nåt annat program än 3dmark som kan testa dx8.1

btw programet heter 3D-Analyze.

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
174871
June 10, 2002 - 9:56 am
sp_Permalink sp_Print

On 2002-06-10 07:14, Voodoozzz wrote:

On 2002-06-09 21:01, UndaC wrote:
Hehe detta är ENBART till för att se hur det ser ut.
Pixel Shaders körs i typ 1 fps när de mjukvaruemuleras. smile
Vet inte riktigt hur det ligger till med Envoirment Bump Mapping men jag kan tänka mig att det blir rejält slött det också.

Prova o kör 3D Mark 2001, där finns ju både Bump Mapping och Pixel Shaders.

Hade hoppats att det skulle funka bätre 🙁 . Advanct p&s är väl det ända testet i 3dmark 2001 som utnytjar dx8.1? Och det har alltid gått att köra för mig även om det säkert ser bättre ut på radeon 8500. Nåt annat program än 3dmark som kan testa dx8.1

btw programet heter 3D-Analyze.

Advanced Pixel Shader använder helt enkelt den högsta versionen av Pixel Shaders som den hittar stöd för.
Är det bara 1.1 (GeForce 3) så blir testet inte längre ett DirectX 8.1-test utan "bara" 8.0 tex.

Du kan ju prova att dra ner något demo från Humus eller ATI kanske.
Vad jag vet brukar inte ATI sätta spärrar på sina mindre demos.

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
175044
June 10, 2002 - 11:54 pm
sp_Permalink sp_Print
[Image Can Not Be Found]

Tydligen så lurar programmet bara applikationerna att det finns stöd. Som man kan se på bilden renderas inga av Pixel Shader effekterna över huvud taget.

Bilden e tagen på att GeForce 2 MX, ändå ganska imponerande att det fixar 16 fps i Nature. Mitt Radeon 8500 ligger väl på 50 i snitt men å andra sidan renderar det alla Pixel Shader-effekterna också.

voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1130
Member Since:
December 26, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
175058
June 11, 2002 - 4:54 am
sp_Permalink sp_Print

Lite specielt program då, för vad är meningen med att lura datorn att man har p&s man får ju iaf inte se dem 🙁 . Nån får kanske lite högre 3d mark poäng....

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 166
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL