December 26, 2001
Hittade ett program som gör gammla grafikkort dx8.1 komplitabla . Tur för er som har köpt ett gf4 mx kort, specielt vår alla så älskade mx freak Tintin :rull: .
Jaja programet emulerar dx8.1 i software så man får ju inte samma resultat som med ett riktigt dx 8,1 kort.
Själv har jag ett gf3 ti200 så det har ju redan dx8 men nu även ett dx8.1 😛 .......om det fumkar nån som vet nåt bra test för dx8.1?
Programet verkar nästan var gjort för olika tester men förmodligen funkar det i spel oxå.
http://www.tommti-systems.de/g.....files.html
Säkert en gammal nyhet men för nån så var den kanske ny.
November 29, 2001
Hehe detta är ENBART till för att se hur det ser ut.
Pixel Shaders körs i typ 1 fps när de mjukvaruemuleras.
Vet inte riktigt hur det ligger till med Envoirment Bump Mapping men jag kan tänka mig att det blir rejält slött det också.
Prova o kör 3D Mark 2001, där finns ju både Bump Mapping och Pixel Shaders.
April 20, 2002
Oj....inte glömt bort mig?
*rodnar*
Jag ska prova programmet...
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
December 26, 2001
On 2002-06-09 21:01, UndaC wrote:
Vet inte riktigt hur det ligger till med Envoirment Bump Mapping men jag kan tänka mig att det blir rejält slött det också.Prova o kör 3D Mark 2001, där finns ju både Bump Mapping och Pixel Shaders.
Hade hoppats att det skulle funka bätre 🙁 . Advanct p&s är väl det ända testet i 3dmark 2001 som utnytjar dx8.1? Och det har alltid gått att köra för mig även om det säkert ser bättre ut på radeon 8500. Nåt annat program än 3dmark som kan testa dx8.1
btw programet heter 3D-Analyze.
November 29, 2001
On 2002-06-10 07:14, Voodoozzz wrote:
On 2002-06-09 21:01, UndaC wrote:
Vet inte riktigt hur det ligger till med Envoirment Bump Mapping men jag kan tänka mig att det blir rejält slött det också.Prova o kör 3D Mark 2001, där finns ju både Bump Mapping och Pixel Shaders.
Hade hoppats att det skulle funka bätre 🙁 . Advanct p&s är väl det ända testet i 3dmark 2001 som utnytjar dx8.1? Och det har alltid gått att köra för mig även om det säkert ser bättre ut på radeon 8500. Nåt annat program än 3dmark som kan testa dx8.1
btw programet heter 3D-Analyze.
Advanced Pixel Shader använder helt enkelt den högsta versionen av Pixel Shaders som den hittar stöd för.
Är det bara 1.1 (GeForce 3) så blir testet inte längre ett DirectX 8.1-test utan "bara" 8.0 tex.
Du kan ju prova att dra ner något demo från Humus eller ATI kanske.
Vad jag vet brukar inte ATI sätta spärrar på sina mindre demos.
November 29, 2001
Tydligen så lurar programmet bara applikationerna att det finns stöd. Som man kan se på bilden renderas inga av Pixel Shader effekterna över huvud taget.
Bilden e tagen på att GeForce 2 MX, ändå ganska imponerande att det fixar 16 fps i Nature. Mitt Radeon 8500 ligger väl på 50 i snitt men å andra sidan renderar det alla Pixel Shader-effekterna också.
1 Guest(s)