July 31, 2005
Uno! wrote: Säg till om det fungerade, kör också gigabytes kort och fläkten låter lite för mycket för min smak.
Det fungerar alldeles utmärkt...vill du även använda dig av minneskylarna är du dock tvungen att modda dom lite för att annars tar dom i fläkten! Kör för tillfället utan och har en temp på ca: 51*c istället för 62*c.
March 23, 2004
Hur blev det med ljudnivån? Tycker orginalfläkten låter väldigt mycket men 18-28 dB låter inte så lite det heller eller gör det det :o, inte så hajj på ljudnivåer ...
Andra som har denna fläkt får givetvis svara...
Edit: vågar man fråga hur många grader kortet blir när du spelar eller benchar också?
July 31, 2005
Uno! wrote: Hur blev det med ljudnivån? Tycker orginalfläkten låter väldigt mycket men 18-28 dB låter inte så lite det heller eller gör det det :o, inte så hajj på ljudnivåer ...
Andra som har denna fläkt får givetvis svara...Edit: vågar man fråga hur många grader kortet blir när du spelar eller benchar också?
Ja, orginalfläkten låter förjävligt om man jämför med VF700. Om jag inte missminner mig så kan inte det mänskliga örat uppta ljudnivåer under ca: 20db. Kör man på 5V så är fläkten inte hörbar däremot i 12V läget så hörs den om än inte störande högt.
Det som jag blev lite överaskad över va att temp. skillnaden mellan 5V och 12V e så lite. Både i idle och under press så skilljer sig graderna inte så mycket åt, runt 1-4*C. Under press så ligger temp. på ca: 68*C.
1 Guest(s)