June 19, 2007
Tjena jag har en Gigabyte X38-DQ6, idag när jag kom, och börja lira lite Crysis så börja det lukta bränt, öppna datorlådan och såg att den kom lite smårök, plötsligt stängde datorn ner sig och ville inte boota upp, utan stängde av sig, den ville inte ens boota upp i BIOS. Jag skruvade av CPU kylaren och såg inget märkvärdig ovanpå CPU:n, dock när jag tog bort den från CPU socketen så var den helt bränd, hela socketen var svartsotig, och nåra taggar vara böjda på moderkortet. Det jag undrar är vad i helsike har hänt här :-?, jag har ej klockat eller något liknande, min CPU rökte åt pipan.
Vad är det som har hänt ???
Tack för svar 🙂 ?
February 12, 2003
Så länge moderkortet inte är typ misshandlat med slägga kommer det bytas ut. Din CPU lär du få skicka på en separat RMA.
Eller justja, det första de kollar är att pinnarna i sockeln är raka, annars kommer den tillbaka samma väg som den kom utan vidare undersökning.
June 19, 2007
Mean Machine wrote: Så länge moderkortet inte är typ misshandlat med slägga kommer det bytas ut. Din CPU lär du få skicka på en separat RMA.
Eller justja, det första de kollar är att pinnarna i sockeln är raka, annars kommer den tillbaka samma väg som den kom utan vidare undersökning.
Saken är att en hel del pinnar på moderkortet är böjda, för när jag tog av CPU kylaren så verkade som om något hade flyttat CPU:n ett par millimeter åt sidan, det är helt svart och sotigt i sockeln.
June 19, 2007
GroundX wrote: Låter inte som att det går igenom nej, men en bild skulle vara "roligt" att se!
här är bilden! http://gigdabytedq6.blogspot.com/
1 Guest(s)