Det tycker jag absolut!
Jag har en socket 7 kylfläns på mitt V7700 Deluxe!
[Image Can Not Be Found]
Tekniknörd som gillar att träna.
Jo det är det..
Jag har limmat fast min med superlim.. det sitter två klickar i två av hörnen.. de sitter diagonalt mot varandra!
Detta gör att man kan "bräcka" av kylflänsen om man vill!
Jag har gjort det en gång på mitt grafikkort..
December 22, 2000
2001-06-24 17:49, skrev sexpack:
Går det att använda en golden orb som grafikkylare? Har en liggande, borde den inte vara bättre än orginalfläkten på mitt "asus 7700 gts"
Jag har haft de på mitt TNT M64, gick alldeles utmärkt, bara och ta bort "clipsen" på flänsen så de blir en plan yta, så är de bara att limma på den!
July 3, 2001
Hur ska jag få bort kylflänsen från mitt GTS??
Får inte bort det, någe sa att man skulle frysa in de lite sen bräcka den.
Men är det bara å vrida eller? sen rengöra och kleta på kyl pasta å lim å trycka dit den nya eller ?
Måste kunnna överklocka det lite, jag har bara bytt flänkten just nu till en lite större men den passar inte särkilt bra med kylflänsen.
June 3, 2001
Det dumma är väl bara att GoldenOrb har en runt kontaktyta mot processorn och täcker alltså inte S7-processorer helt och hållet iom att de är fyrkantiga och helt plana. Men iofs kanske grafikchipet är så mycket mindre än en S7-processor att det går. En GO borde kyla ett grafikkort rätt bra, fast det blir tugnt. 😀
Nä det kan bli knepigt med den runda formen.. jag vet faktiskt inte om GO täcker hela GPU:n men om den inte täcker över precis hela så tror jag det går ändå.. men det kanske inte är så hälsosamt precis..
Snacka inte!
Du kan kolla på NHs datorbyggarskola.. det är jag som skrivit den.. kolla på datordelarna där.. 😀
Har funderat på ett luft filter.. :hehe:
1 Guest(s)