February 12, 2006
mitt gamla antec neopower har gjort sitt och har fått använda ett gammalt nättag och pallar inte gå och köpa en molex - PCI-E adapter för ska införskaffa nytt nättagg snart.
Så min fråga är hur man gör (om det går) att man har en vanlig molex ( röd svart svart gul) till min gamla PCI-E sladd som går in ( gul svart svart gul ) i nättagget.
February 12, 2006
Snorch wrote: Enklast är ju att klippa av och skarva ihop, antingen löda eller med "sockerbitar".
jotack det fattade jag med , men jag vill veta vilken färg som ska vara på vilken eller för jag antar att det inte kvittar och eftersom PCI-E kablen ser ut som nedan
tom svart tom
gul svart gul
March 14, 2001
TJeKov.se wrote: jotack det fattade jag med , men jag vill veta vilken färg som ska vara på vilken eller för jag antar att det inte kvittar och eftersom PCI-E kablen ser ut som nedan
tom svart tom
gul svart gul
Haha :p
Det är standardfärgena i ett nätagg som gäller, allstå samma spänning i en molex kablar som i det av samma färg i PCI-E kabeln.
Gul = 12V, Svart = Jord.
Har du inte skrivit fel sist i ditt inlägg?
Är tämligen säker på att jordkablarna sitter på den ena sidan, den med haken som låser kontakten, och 12V (de gula) är på den andra sidan.
February 12, 2006
kabeln ser ut så här,
PCI-E
gul gul gul
svart svart svart
Den som går in i nättaget
tom svart tom
gul svart gul
det är en löstagbar kabel som man sätter in i nättaget..
Men som jag förstår det på dej så ska det vara de 2 gula på sidorna och de 2 svarta i mitten på molex kontakten. eller? 😛
March 14, 2001
Jaha det är en löstagbar kontakt, därför det blev fel då.
Nej men allstå, klipp av kabeln som går till grafikkortet så du bara har den kontakten kvar, skarva sen ihop de gula med de gula från nätagget, de svarta med de svarta. Om du skarvar ihop med en molex eller inte spelar ingen roll, bara du kopplar gul till gul, svart till svart.
Kopplar du så i en molex får du ju den ena gula till en röd, vilket är 5V. Antar du har någon eller några molex över, så klipp av två gula och två svarta, skarva sen ihop med kontakten till graffikkortet.
February 12, 2006
Okej då ska vi se om jag fattat det rätt 😛
från PCI-E kontakten är det
GUL GUL GUL
SVART SVART SVART
som förvandlas till två gula och två svarta.
då ska jag ta två molex kontakter och ta bort en röd och en svart på varje molex kontakt och sedan är det bara att koppla in gul till gul och svart till svart på varje molex kontakt? 😛 så det blir 2 molex kontakter i slutet med en svart och en gul i varje?
March 14, 2001
Precis, fast du skriver att du kopplar gul till gul osv i molex kontakterna, har du då han-molexkontakter som passar honorna som sitter på nätagget?
Du kan inte ta molexkontakter från det trasiga nätagget eftersom det är honor precis om på det nya (eller gamla), så de passar inte ihop.
Har du inte det gör du det enkelt för dig och köper sockerbitar som du använder för att skarva ihop kablarna. Klipp bort ex molexkontakter för att få tillgång till två gula och två svarta kablar och skarva sen ihop.
Sockerbitar.
[Image Can Not Be Found]
1 Guest(s)