Göra till en hel DVD film?|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Göra till en hel DVD film?
gilgamesh
Member
Medlem
Forum Posts: 2883
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 6, 2005 - 9:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Go kväll! 🙂

Jag har konverterat avi filer till dvd... avi filerna var uppdelade i 3 delar fast det var samma sketch (gammal arabisk humor) ändå...jag använde ett program som gjorde de till DVD filer och allt funkar, provade bränna över första delen till dvd och provade o titta och det funkade bra.

Nu till frågan.. jag vill ha alla tre delar i samma DVD (hela teatern) men när jag ska göra det i Nero så säger den att denna fil finns redan bla bla...går det på något sätt att sätta ihop det hela? något program?

alla 3 delar är sammanlagt 2Gb så utrymme finns! 😉

God natt!

[TURK]Hakan
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 128
916945
July 6, 2005 - 10:06 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.videohelp.com/

Där bör du hitta hur du ska göra.
Har inte klippt ihop en dvd tidigare men jag har sett att dom har många guider.
/Niklas

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
917416
July 7, 2005 - 5:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan enkelt göras med VirtualDub. Bara öppna filen och sedan append segment. Spara nya filen.

https://www.nordichardware.se/.....l,200.html

Eller Peck's PowerJoin

http://www.divx-digest.com/sof....._join.html

//Andreas

gilgamesh
Member
Medlem
917474
July 7, 2005 - 6:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Kan enkelt göras med VirtualDub. Bara öppna filen och sedan append segment. Spara nya filen.

Eller Peck's PowerJoin

//Andreas

det är så att filerna nu är i dvd formatet med vob filer osv... embarassed

Andreas Galistel
Member
Medlem
917508
July 7, 2005 - 7:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Gilgamesh wrote: det är så att filerna nu är i dvd formatet med vob filer osv... embarassed

Hmmm ok, fick intrycket att dom var i avi 😉

mpeg2-kodare kostar så jag har svårt att tro att det finns någon gratis variant som kan göra det du vill tyvärr.

//Andreas

gilgamesh
Member
Medlem
918166
July 8, 2005 - 9:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Kan enkelt göras med VirtualDub. Bara öppna filen och sedan append segment. Spara nya filen.

Eller Peck's PowerJoin

//Andreas

jag gjorde som du sa...först så öppnade jag avi 1 sedan append segment och avi 2, append segment avi 3...den la ihop (verkade så iaf) sedan när det var klart så gick jag till mappen som jag sparade det hela... till min chock fick jag se mappen vara 47GB (!!!!!!) med massa avi filer på 6 minuter vardera....gjorde jag rätt? (tror inte det)...hjälp! embarassed cry

Andreas Galistel
Member
Medlem
918266
July 9, 2005 - 7:58 am
sp_Permalink sp_Print

Gilgamesh wrote: jag gjorde som du sa...först så öppnade jag avi 1 sedan append segment och avi 2, append segment avi 3...den la ihop (verkade så iaf) sedan när det var klart så gick jag till mappen som jag sparade det hela... till min chock fick jag se mappen vara 47GB (!!!!!!) med massa avi filer på 6 minuter vardera....gjorde jag rätt? (tror inte det)...hjälp! embarassed cry

Hmm, du måste välja direct stream copy under video 😉
Annars sparas dom okomprimerat.

//Andreas

gilgamesh
Member
Medlem
918285
July 9, 2005 - 8:41 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Gilgamesh]jag gjorde som du sa...först så öppnade jag avi 1 sedan append segment och avi 2, append segment avi 3...den la ihop (verkade så iaf) sedan när det var klart så gick jag till mappen som jag sparade det hela... till min chock fick jag se mappen vara 47GB (!!!!!!) med massa avi filer på 6 minuter vardera....gjorde jag rätt? (tror inte det)...hjälp! embarassed cry

Hmm, du måste välja direct stream copy under video 😉
Annars sparas dom okomprimerat.

//Andreas

TACK!! 😉 nu ska jag bara vänta i 7timmar tills den konverterar till DVD! 😛 :hmm:

gilgamesh
Member
Medlem
920323
July 13, 2005 - 8:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Har fått lite problem...när jag hade brännt de till DVDn och när filmen spelas upp så är ljudet före...? vad beror det på?

programmet jag använder för att göra avi filerna till DVD heter Cucusoft video converter.. 🙂

Andreas Galistel
Member
Medlem
920584
July 14, 2005 - 3:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Gilgamesh wrote: Har fått lite problem...när jag hade brännt de till DVDn och när filmen spelas upp så är ljudet före...? vad beror det på?

programmet jag använder för att göra avi filerna till DVD heter Cucusoft video converter.. 🙂

Felet kan ligga i VirtualDub om du har ett ljud kodat i mp3 vbr i din avi-fil. Du får använda det andra programmet jag länkade till innan eller konvertera ljudet till konstant bitrate då.

//Andreas

gilgamesh
Member
Medlem
920603
July 14, 2005 - 4:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Gilgamesh]Har fått lite problem...när jag hade brännt de till DVDn och när filmen spelas upp så är ljudet före...? vad beror det på?

Felet kan ligga i VirtualDub om du har ett ljud kodat i mp3 vbr i din avi-fil. Du får använda det andra programmet jag länkade till innan eller konvertera ljudet till konstant bitrate då.

//Andreas

hur konverterar jag ljudet till konstant bitrate? blir det sämre? program?

Andreas Galistel
Member
Medlem
920610
July 14, 2005 - 4:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Gilgamesh wrote: [quote=Delph1][quote=Gilgamesh]Har fått lite problem...när jag hade brännt de till DVDn och när filmen spelas upp så är ljudet före...? vad beror det på?

//Andreas

hur konverterar jag ljudet till konstant bitrate? blir det sämre? program?

Ljudet borde inte bli påverkat nämnvärt eller märkbart iaf.

Enklaste är kanske att helt enkelt välja "Save wav" i VirtualDub under Archive. Sedan när det är klart väljer du under Audio väljer du Wav audio. Du måste nu dock ställa in hur du vill komprimera ljudet för annars kommer du få en film som ligger på kanske 1.0 - 1,5 GB beroende på längd. Är den bara temporär så kanske det kvittar dock. Jag skulle nästan föreslå att de kör på detta viset för då kan du vara säker att ljudet i alla filer är kodade enligt samma kompression och kommer därför inte krångla.

När du gjort detta med alla tre kan du slå dem samman och prova igen. Men kolla så ljudet synkar innan du konverterar bara 😉

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 460
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL