March 14, 2001
Jag kör med kartor från Destinator3 sen gratisprogrammet Freedrive för att navigera m.m. Finns även MapMonkey men gillar Freedrive bättre..
Kan säga att denna kombination fungerar ypperligt bra, kan väl vara lite si och så med röstnavigeringen och pilarna som visas på skärmen då den kan säga vänster fast man ska åt höger. Men det är ju inget problem bara man kollar på skärmen ibland..
Kör f.ö. lastbil så jag vet att detta fungerar bra då jag använder detta när man ska hitta hit och dit..
Skulle vilja påstå att det inte finns så mycket bättre allternativ till vanliga datorer, däremot till PDA och andra navigeringsprylar finns det en hel del att välja mellan..
October 10, 2004
Snorch wrote: Jag kör med kartor från Destinator3 sen gratisprogrammet Freedrive för att navigera m.m. Finns även MapMonkey men gillar Freedrive bättre..
Kan säga att denna kombination fungerar ypperligt bra, kan väl vara lite si och så med röstnavigeringen och pilarna som visas på skärmen då den kan säga vänster fast man ska åt höger. Men det är ju inget problem bara man kollar på skärmen ibland..
Kör f.ö. lastbil så jag vet att detta fungerar bra då jag använder detta när man ska hitta hit och dit..Skulle vilja påstå att det inte finns så mycket bättre allternativ till vanliga datorer, däremot till PDA och andra navigeringsprylar finns det en hel del att välja mellan..
Vart får man tag på Destinator3? Och hur fungerar det? Integrerar man kartorna man köper från Destinator i Freedrive eller?
March 14, 2001
Adam wrote: Ursäkta mig om detta är offtopic men jag tycker det verkar ganska allvarligt om programmet säger vänster när man faktiskt ska åt höger.. :-S
Jo visst det kan tyckas, men tror det har mer med själva kartorna. Men ser inte det som ett problem iaf då jag inte skulle lita en sekund på enbart rösten.. Har läst endel guider på "riktigt" gpser d.v.s. handhållna PDAs m.m. och även dessa säger och visar fel ibland, dock endast rösten och bildvisningen på skärmen som visar fel, kollar man på skärmen hur den visar vart man ska åka lite ibland så är inte detta ett problem..
Hmm ja Destinator3 kan man väl köpa lite vart som helst antar jag?
Finns utförliga anvisningar på hur man får igång allt på freedrives sida..
March 27, 2003
rsastin wrote: Min PDA kan tex. säga att jag ska göra en U-sväng på en motorled där det är 90 km/h. Dessutom är det ett mitträcke.
Det är för att den tror att en bro över motorleden är en korsning och den vill att man ska svänga vänster i den "korsningen".
Sånt beror väl bara på dåligt uppdaterade kartor... En ny karta vet ju skillnaden på en bro och en fyrvägskorsning.
1 Guest(s)