GPS program som pratar!?|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
GPS program som pratar!?
yazaka
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 353
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 22, 2006 - 1:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Letar efter ett GPS program som pratar. Har köpt mig en gps mottagare. Och letar nu efter ett kartprogram som talar, säger till när man ska svänga vänster etc.
Gärna vart man också kan köpa det.

Trilogic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 254
1061620
July 22, 2006 - 1:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Skriv gärna vilken plattform som du ska köra på? Förmodar PC men det finns ju som sagt några alternativ. 😎

yazaka
Kommer du hit ofta?
Medlem
1061623
July 22, 2006 - 2:20 pm
sp_Permalink sp_Print

oj glömde helt bort 🙂 Det är PC, windows xp.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1061627
July 22, 2006 - 3:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kör med kartor från Destinator3 sen gratisprogrammet Freedrive för att navigera m.m. Finns även MapMonkey men gillar Freedrive bättre..
Kan säga att denna kombination fungerar ypperligt bra, kan väl vara lite si och så med röstnavigeringen och pilarna som visas på skärmen då den kan säga vänster fast man ska åt höger. Men det är ju inget problem bara man kollar på skärmen ibland..
Kör f.ö. lastbil så jag vet att detta fungerar bra då jag använder detta när man ska hitta hit och dit..

Skulle vilja påstå att det inte finns så mycket bättre allternativ till vanliga datorer, däremot till PDA och andra navigeringsprylar finns det en hel del att välja mellan..

yazaka
Kommer du hit ofta?
Medlem
1061633
July 22, 2006 - 4:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Jag kör med kartor från Destinator3 sen gratisprogrammet Freedrive för att navigera m.m. Finns även MapMonkey men gillar Freedrive bättre..
Kan säga att denna kombination fungerar ypperligt bra, kan väl vara lite si och så med röstnavigeringen och pilarna som visas på skärmen då den kan säga vänster fast man ska åt höger. Men det är ju inget problem bara man kollar på skärmen ibland..
Kör f.ö. lastbil så jag vet att detta fungerar bra då jag använder detta när man ska hitta hit och dit..

Skulle vilja påstå att det inte finns så mycket bättre allternativ till vanliga datorer, däremot till PDA och andra navigeringsprylar finns det en hel del att välja mellan..

Vart får man tag på Destinator3? Och hur fungerar det? Integrerar man kartorna man köper från Destinator i Freedrive eller?

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
1061666
July 22, 2006 - 6:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Ursäkta mig om detta är offtopic men jag tycker det verkar ganska allvarligt om programmet säger vänster när man faktiskt ska åt höger.. :-S

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1061768
July 22, 2006 - 11:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Adam wrote: Ursäkta mig om detta är offtopic men jag tycker det verkar ganska allvarligt om programmet säger vänster när man faktiskt ska åt höger.. :-S

Jo visst det kan tyckas, men tror det har mer med själva kartorna. Men ser inte det som ett problem iaf då jag inte skulle lita en sekund på enbart rösten.. Har läst endel guider på "riktigt" gpser d.v.s. handhållna PDAs m.m. och även dessa säger och visar fel ibland, dock endast rösten och bildvisningen på skärmen som visar fel, kollar man på skärmen hur den visar vart man ska åka lite ibland så är inte detta ett problem..

Hmm ja Destinator3 kan man väl köpa lite vart som helst antar jag?
Finns utförliga anvisningar på hur man får igång allt på freedrives sida..

rsastin
Member
Medlem
Forum Posts: 4296
1062440
July 24, 2006 - 8:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Min PDA kan tex. säga att jag ska göra en U-sväng på en motorled där det är 90 km/h. Dessutom är det ett mitträcke.
Det är för att den tror att en bro över motorleden är en korsning och den vill att man ska svänga vänster i den "korsningen".

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
1062673
July 25, 2006 - 2:46 pm
sp_Permalink sp_Print

rsastin wrote: Min PDA kan tex. säga att jag ska göra en U-sväng på en motorled där det är 90 km/h. Dessutom är det ett mitträcke.
Det är för att den tror att en bro över motorleden är en korsning och den vill att man ska svänga vänster i den "korsningen".

Sånt beror väl bara på dåligt uppdaterade kartor... En ny karta vet ju skillnaden på en bro och en fyrvägskorsning.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 281
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL