Graffekretsen trasig...?|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Graffekretsen trasig...?
Legogris
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 3
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 15, 2007 - 5:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Sitter på en Zepto Znote 6214W-laptop, har ett Geforce Go 7600 på 512 MB.
Nu tror jag att min grafikkrets är trasig - någon som vet om så är fallet och det bara är att skicka in på service eller finns det nåt man kan göra själv innan jag kontaktar support?
När jag efter ett LAN i helgen kom hem och skulle boota up märkte jag något hemskt - när jag bootar Windows 2003 ser det fint ut fram tills loadingskärmen ska försvinna, då blir allt kolsvart. I VGA-läge går det dock helt smärtfritt, förutom att det är lite konstiga rosa block över hela skärmen.
Liknande symptom i Ubuntu, ser fint ut fram tills X ska starta, då kan man inte se ett jota.
Går man in i BIOS-setuppen är det små vertikala rosa streck uppradade över hela skärmen även om allt går att ursklja klart och tydligt.

Ska jag skicka in laptopen på support det första jag gör och är det solklart, eller ska jag göra nåt särskilt för att antingen kunna fixa det eller kunna bevisa för supporten att det är ett hårdvarufel som inte är "mitt fel" om det nu skull bli en sån situation..?

Jalle64
Member
Medlem
Forum Posts: 6913
sp_UserOfflineSmall Offline
1130958
April 15, 2007 - 10:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Det låter som värmeproblem, ev på grafikminnet, så lämna du in din lappy, för så skall det inte vara wink 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 312
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL