January 22, 2006
Tjenare!
Sitter på ett 7800gt inköpt jan -06 (Snart 1 år alltså). Är så att när jag lirar warcraft 3 (Som dom flesta vet är det inte så krävande spel)
MEN jag får ganska mycket grafik buggar! Har endast uppmärksammat det i wc3, och undrar om det finns ngt sätt att RIKTIGT
pressa kortet för att se om det uppkommer ngra grafik buggar. Har provat med 3dmark 05 men såg ingenting där!
Iofs är det ju inte säkert att det är ngt vajsing med det, men om ni vet ngt sätt att testa så är det ju värt att göra det.
Skulle ju vara synd om kortet börja CPa på riktigt efter garantin gått ut (2 mån kvar).
BTW är inte pga temps! Har RIKTIGT bra temps faktiskt! 39*C idle och ca 63*C full load (3dmark 05) med Vf700-Cu
MvH Lehto
May 2, 2006
Maxa alla inställningar i 3DMark05 och loopa det en stund och kolla efter artefakter och liknande. Kör även något tungt spel som Oblivion (om du har) på max och kolla efter problem.
Det jag undrar över är om alla andra spel samt 3DMark funkar fint. Är det hårdvarufel på kortet så lär alla spel/3D program påverkas. Prova att lägg in de senaste drivrutinerna 93.71 och/eller installera om spelet.
OBS! Rensa ut gamla drivrutiner ordentlig vid byte, inkl. köra Drive Cleaner Pro.
January 22, 2006
Ok, var kan jag hitta drivecleaner? Hittade nu!
Hmm, läste i readme filen om hur man ska göra... Starta i felsäkert läge etc, är det nödvändigt? Hur gör jag?
Och en sak till som jag upptäckte alldeles nyss!
Det blir buggar när man ser blixtrar oxå! T.ex startade Q4 då vid raven loggan så åskar det och en blixt slår ner, då blir HELA bilden helt fuckad!
Märkte de oxå när jag såg på ett film kilpp oxå blixtrade det till då fuckade oxå bilden... :/ Men ska testa med nya drivisar så får man se!
May 2, 2006
DriveCleaner rekommenderas att köras i felsäkert läge men det är inte nödvändigt. Avinstallera först de gamla drivrutinerna via Kontrolpanel, starta om datorn, ta bort mappen jag nämnde i förra posten och kör gärna en reg cleaner typ CCleaner (gratis). I Drivecleaner städar du sedan under "Nvidia driver".
1 Guest(s)