June 7, 2005
Hey gubbs.
Jag har märkt av att det blir en märkbar prestanda nedsäkning i dom två spelen Splinter Cell: Chaos Theory och Oblivion.
Prestandan går ner i huvudsak, och inte annars, när Sam Fischer går. Om han går på knäna (vilket det oftast blir) så är det lugnt. Men börjar man springa stående upprätt så blir det typ 500% cpu belastning och ljudet börjar att "crackla".
Likadant är det i Oblivion när jag är på en häst och galloperar. Det blir exakt samma "500%" belastning och ljudproblem.
Jag var under intrycket att med min Athlon 64 3500+, 1024 MB PC3200 RAM och HIS Radeon X800 Iceq så hade jag en ganska bra burk för dessa spels krav. Har jag fel eller är det någon inställning som kan trimmas?
*edit*
Och självklart har jag senaste drivrutinerna installerade, directX, Radeon etc etc.
December 27, 2003
Chaos Theory suger grymt mycket grafikresusrer, läs bara diverse recensioner på grafikkort där de testar spelen.
Eftersom Sam rör sig genom den virtuella världen snabbare när han går och springer måste pixlarna updateras snabbare, därav det extra lagget. Prova sänka/ta bort skuggor (fastän dessa spelar stor roll i SC spelen) och stäng av Anti Aliasing och kör på Trilinear Filtering istället för Anisotropic. Det borde ge någorlunda bättre prestanda iaf
June 7, 2005
Xenomorphed wrote: Chaos Theory suger grymt mycket grafikresusrer, läs bara diverse recensioner på grafikkort där de testar spelen.
Eftersom Sam rör sig genom den virtuella världen snabbare när han går och springer måste pixlarna updateras snabbare, därav det extra lagget. Prova sänka/ta bort skuggor (fastän dessa spelar stor roll i SC spelen) och stäng av Anti Aliasing och kör på Trilinear Filtering istället för Anisotropic. Det borde ge någorlunda bättre prestanda iaf
Ah okej. Ska pröva 🙂
April 13, 2004
Kolla på denna sida hur bra ditt grafikkort kan spela Oblivion:
http://www23.tomshardware.com/.....;chart=196
September 6, 2006
Jag har samma problem i Oblivion, generellt sett flyter det alldeles bra för mig men så fort det är fiender i närheten.. det räcker med en varg eller vad som så börjar det lagga och ljudet knastrar.
Verkar bara vara när de är fientligt inställda och attackerar (både inomhus och utomhus) för om jag går i en stad smockad med folk så märkar jag inget.
2 Guest(s)