November 6, 2003
Tjena. Jag är inte nån som kan mycket om hårdvara så nu vänder jag mig till er på NH. Mitt grafikkort (tror jag) jävlas med mig när jag visar 3D grafik. Jag har avinstallerat graffet och installerat med alla drivrutiner till det som jag har hittat, men det hjälper inte. Det är ett "Powercolor RADEON 9800 PRO" så jag skulle var mycket tacksam om någon kunnde hjälpa mig. jag har lite bilder på hur det ser ut, men dem är i .tga format och jag vet inte hur man gör dem till .jpg. kan skicka bilderna om ni vill se hur det ser ut. 🙁
Tack för att ni hjälper till
//Victor Niklasson
här är en bild
[Image Can Not Be Found]
October 23, 2004
Du har inte överklockat grafikkortet eller?
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
October 23, 2004
wiggee wrote: Graffet e rätt varmt.. :S
Kolla om fläkten går.
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
August 11, 2005
Jag kommer inte ihåg var jag fick fixen från, men har dock för mig att den var specifik till VC, för jag fick samma problem med San andreas men var då tvungen att vänta eftersom nvidia inte hade släppt den senaste fixen då... Men jag vet att den för VC finns på andra sidor med... googla efter gamfix till vc så hittar du nog
May 1, 2005
Ta av sidan på chassit om det inte redan är av. Damma av allt inuti datorn (men för fan inte med dammvippa :p ) Om inte det funkar så kan du ju hoppas att du har en datorkunnig polare som kan hjälpa dig att undersöka din hårdvara samt göra min favorit, ominstallera allt
September 3, 2001
fick byta kylflänsen på mitt radeon 9800 pro, fast det var Club 3d. Dom har samma originalkylfläns tror jag. Den är ju helt hopplös den där flänsen
Om inget annat fungerar, och du inte kan få nytt på garanti, så kan du testa att byta fläns på kortet. Men var försiktig när du tar bort shimmen så att du inte råkar skada dom små resistorerna brevid coren.
Shim = fyrkantig metallplatta, med ett fyrkantigt hål i mitten, som ligger runtomkring coren
Core = själva processorn på kortet. Det som kyflänsen ska kyla.
förklarar så att det inte ska råda några tvivel 😉
September 3, 2001
http://www.techspot.com/tweaks.....od-2.shtml
lite om hur man gör
2 Guest(s)