June 25, 2006
Hej!
jag har drabbats av något väldigt mystiskt, det verkar som om mitt grafik kort håller på att balla ur eller att jag fått något riktigt smaskigt virus. Det är så att allting man gör, går väääldigt segt. och ska man öppna tex en mapp, så öppnas den i flera steg.. alltså den laggar fram.Eller som i CS, där grafiken ser helt flippad ut.. Det ser ut som man har upplösning typ 400*200 trots att det är inställt på över 1000. Och Fps;en ligger på 40-50 ist för det normala som är 100~ Har aldrig vart med om något liknande.
graffet är ett Radeon 9800.
Och drivrutiner är installerade, har andvändt dem i ca 3 månader utan krångel.Och kortet, liksom datorn i övrigt har jag haft och andvänt i ca 1½ år.
Vet någon vad detta kan vara för något? är det ett tecken på att grafikkortet håller på att gå sönder? eller är det bara någon inställning/virus?
Hoppas någon har någon fundering!
Och har du någon undring är det bara att fråga
:rollsmile:
June 25, 2006
GoesHs wrote: hmm , ute i windows är det suddigt då med eller är de bara i spel ?
Tästa Avinstallera drivrutinerna och sen installera dom nyaste igen.
Och vad har du för övriga grejer i datorn ?
Det är inte suddigt alls, men allring går lixom i slowmotion.. när man scrollar "flippar" det neråt, och när man öppnar en mapp så "flippar" den fram. Vet inte riktigt hur man ska förklara.Ja, i windos också. mjo får prova installera om drivisarna..
och övriga grejjer i datorn är väl P4 3,06 ghz, 1gb ram,250gb hdd m.m.
Mvh
June 6, 2006
okej , jaa tästa installa om drivrutinerna och kolla sen för jag tkr de låter som om dom skulle vara problemet .
Men annars så kanske de e så att ditt grafikkort helt enkelt har gjort sitt för de e ju inte det nyaste grafikkortet och hur länge har du haft det föressten ?
1 Guest(s)