February 23, 2004
Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det men i vissa spel, hittills i ToCA Race Driver 3 och nu Colin McRae Rally 2005, så "uppdaterar" sig grafiken skitfort när jag spelar... Vet inte riktigt hur jag ska förklara, men när jag ska köra iväg så åker bilen skitfort i 1:ans växel (så fort jag nuddar gasen lite så är jag av banan och inne i skogen) och förflyttar sig väldigt fort på skärmen Samma sak när jag svänger sakta och lite åt ett håll så svänger bilen skitfort och skarpt åt det hållet... Det går liksom inte att spela så här. Detta fenomen har jag endast uppmärksammat i dessa två bilspel. Jag kör med en Logitech Rumblepad 2 gamepad, men det spelar ingen roll ifall jag byter till tangentbordet, det blir så här konstigt ändå. Installerade nyligen senaste drivisarna till grafikkortet också (detta innan jag började spela CMR 2k5).
Vore mycket tacksam för tips på vad det kan vara, förmodligen någon inställning (kanske något i Catalyst Control Center?) eller jag vet inte. Jag har ett Sapphire X800GTO Fireblade Edition (PCI-E) gfx, och en 19" Viewsonic VA912 som jag kör i 1280x1024@75Hz (än så länge ansluten med vanlig vga-kabel, men detta kan väl inte ha betydelse? Hade iofs tänkt köpa en DVI-kabel).
February 23, 2004
SS_The_Demon: Ska testa att maxa grafikinställningarna.
CTH: Tror inte det beror på processorn, men har iofs en dualcore (AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz S939 1MB kyld med en Arctic Cooling Freezer 64 PRO Heat Pipe).
Cypress-h: Nej det är det inte, vad innebär v-sync? Ska testa detta med, men testar en sak i taget.
Återkommer med hur det gick senare. Thx för tips hittills.
April 14, 2006
Har du installerat AMD Dual Core Optimizer ?
http://www.amd.com/us-en/Proce.....esources/0,,30_182_871_9706,00.html
February 23, 2004
OVisK wrote: Har du installerat AMD Dual Core Optimizer ?
http://www.amd.com/us-en/Proce.....esources/0,,30_182_871_9706,00.html
Nej, det har jag inte. Vad kan man ställa in där? Ska installera det strax då, bara testa att maxa inställningarna i spelet först.
April 14, 2006
February 23, 2004
YES! Fasen vad gött 😀 AMD Dual Core Optimizer gjorde susen! Nu flyter spelet på som bara den med maxad grafik också. Tackar för tipset 😀
Har en till fråga. I t.ex. CMR 2k5 så är texten i menyn, introt etc. lite oskarp eller vad man ska säga, det är lite hackiga kanter fast jag har maxat grafiken och har på 1280x1024@75Hz. Blir det rena linjer och skarp text (som vektortext typ) ifall jag kopplar in en DVI-sladd istället?
1 Guest(s)