November 5, 2001
tjenare, mer eller mindre sen jag köpte mina nya datore prylar(msi kt3 via ultra aru, MSI geforce 4 ti4400, 512 ddr ram 2700, AMD XP 1800+) så har jag fått grafikfel. jag har testat dem flesta olika drivrutiner, och ringt supporten o frågat, dem säger bara, skicka in det så får vi kolla på det, men jag tänkte jag frågar här innan, vet nån vad det möjligtvis kan va för fel?
jag får grafikfel bland annat ofta vid uppladdning av windows XP, man ser små prickar som bnlinkar över hela skärmen typ och i många spel också. till en början så hängde sig datorn i dem flesta spelen, manb fick väldiga grafikfel och tillslut bara hängde det sig. men sen var det hyffsat bra, jag fick bra poäng på 3dmark och så vidare men det vhar alltid kännts som det laggar vid hög upplösning och så , GTA3 kan jag tex inte spela längre, kunde spela det förr men nu laggar det för mycket på 1280x1024 å när man spelat lite blir det grafikfel å datorn hänger sig, kan det ha med värme å göra? kan skärmen ha nåt med det å göra? snälla hjälp mig. blir tokig på att man inte kan få nåt å funka som det ska.
//MAg
May 24, 2002
" Det finns problem med kombinationen Microstar moderkort och GeForce4 grafikkort (samtliga modeller).
Vi vill därför varna för den kombinationen och ber er välja ett annat moderkort eller grafikkort.
Vi kan inte garantera full funktion med denna konfigureringen! "
-Utdrag från datorbutiken.com.. (Microstar = MSI)
November 5, 2001
jag snacka med dem å alla kt333 mobos var fixade å alla nya kt266 också... så det är ett problem med gamla kort, men jag tog en tripp till götet å lämna in kortet i stället.. datorn funkar bra mycket bättre med ett gammalt kyro2 kort antagligen hade minnena rykt på det andra.
2 Guest(s)