June 23, 2006
Hej, har problem med spel i Windows Vista, laddade ner senaste nVidia Forceware drivrutinerna till mitt 7800GT, detta är resultatet:
Blinkar fort, ena sekunden ser det felfritt ut andra blir det konstigt.
Det blir väl sådär när man klockat grafikkortet för mycket? Grejen är att jag inte har det så jag gissar på att det kan ha något med drivrutiner att göra?
Har ni någon ide om vad jag kan pröva? Byta drivrutiner?
MVH Lanparty
November 26, 2002
Har du hittat drivrutiner till ditt moderkort? När jag installerade Vista så hittade jag inte några kompatibla drivrutiner utan fick köra med den som kom med vista. Grafikdrivisar hittade jag dock. Men i 3DMark så fick jag ungefär 25% lägre poäng än med XP och jag misstänker att det delvis beror på dåliga drivisar till moderkortet. Det borde även kunna ställa till de problem som du har.
Jag har också Lanparty mobo.
January 8, 2005
jag har för mig jag läst att det är runt 25-30% sämre prestanda i spel i vista jämnfört med XP generellt och det beror kanske på att drivrutinerna inte är optimerade än, men kan också vara så att vista tar mer när det ligger och kör i bakgrunden.
ang. lanpartys problem så är det säkert nått strul med drivrutinerna, låter som det.
1 Guest(s)