November 29, 2001
vape z bufferns djup ställer du själv in..
GeForce korten stödjer en 32 bits z buffer men jag har inte hittat inställningen i en endaste tweaker.
Z buffer har inget att göra med att 3D mark inte klarar av alla testerna.
Du måste ha ett kort som klarar av Pixel och Vertex Shaders för det.
Dvs. GeForce 3, GeForce 4 (Ti, inte MX) eller Radeon 8500.
Inga andra kort klarar alla testerna.
Ditt kort bör hoppa över följande tester i 3D Mark 2001 (SE) om allt står rätt till:
"Game 4 - Nature", "Environment Bump Mapping", "Pixel Shader" samt "Advanced Pixel Shader".
I 3D Mark 2000 (1.1) bör den hoppa över "Bump Mapping (Environment)".
Samma sak gäller alla GeForce 2 och GeForce 4 MX samt äldre kort.
[ Detta Inlägg ändrades av: UndaC den 2002-03-25 23:50 ]
1 Guest(s)