February 9, 2002
Det här med att ha dubbla skärmar - hur fungerar det egentligen?
Blir skärmen endast dubbel så bred, så att man kan ha två, skärmstora applikationer öppna på varje skärm?
Eller fungerar det som två helt separata skärmar, där man kan köra en full-windows-applikation (typ ett spel som tar upp hela skärmen, och byter upplösning osv) på ena skärmen, och vad som helst på den andra?
February 19, 2002
NBK wrote: Det här med att ha dubbla skärmar - hur fungerar det egentligen?
Blir skärmen endast dubbel så bred, så att man kan ha två, skärmstora applikationer öppna på varje skärm?
Eller fungerar det som två helt separata skärmar, där man kan köra en full-windows-applikation (typ ett spel som tar upp hela skärmen, och byter upplösning osv) på ena skärmen, och vad som helst på den andra?
Om du menar Windows inbyggda funktion för dubbla skärmar:
Skärmen blir dubbelt så bred, men ändå inte 🙂 Om du tar exempelvis ett IE-fönster och drar över det till din sekundära skärm och maximerar det - då blir det maximerat i den skärmen.
Du kan exempelvis kolla på en film i ena skärmen (funkar i XP, inte i 98 och ME av min erfarenhet) och jobba i exemeplvis Word i den andra.
Det är bara att ta ett gammalt PCI-graffekort och testa!
Lycka till!
February 9, 2002
Okej.
Undrar fortfarande om jag kan spela spel på en av skärmarna och samtidigt köra vilken applikation jag vill på den andra (tex. kolla aktiekurserna 😉
Spel tar ju upp en hel skärm, och ändrar till och med upplösning osv. för den. Iofs finns det spel som man kan ställa in att spela i windows-mode - det kanske skulle vara lösningen isåfall...
Eller är det bara apps som har ett windows (typ filmer, ie-fönster osv) som man kan köra samtidigt.
1 Guest(s)