Grafikkort för dubla skärmar|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Grafikkort för dubla skärmar
NBK
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 397
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 19, 2002 - 11:07 am
sp_Permalink sp_Print

Det här med att ha dubbla skärmar - hur fungerar det egentligen?

Blir skärmen endast dubbel så bred, så att man kan ha två, skärmstora applikationer öppna på varje skärm?

Eller fungerar det som två helt separata skärmar, där man kan köra en full-windows-applikation (typ ett spel som tar upp hela skärmen, och byter upplösning osv) på ena skärmen, och vad som helst på den andra?

Stab
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 256
184219
July 19, 2002 - 11:50 am
sp_Permalink sp_Print

elsa parhela är ett tror jag iaf 😀 men då ere kompitabelt med 3 skärmar.. fanns bilder på det men har tappat bort länken :neg:

heyl
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 211
184222
July 19, 2002 - 11:55 am
sp_Permalink sp_Print

NBK wrote: Det här med att ha dubbla skärmar - hur fungerar det egentligen?

Blir skärmen endast dubbel så bred, så att man kan ha två, skärmstora applikationer öppna på varje skärm?

Eller fungerar det som två helt separata skärmar, där man kan köra en full-windows-applikation (typ ett spel som tar upp hela skärmen, och byter upplösning osv) på ena skärmen, och vad som helst på den andra?

Om du menar Windows inbyggda funktion för dubbla skärmar:

Skärmen blir dubbelt så bred, men ändå inte 🙂 Om du tar exempelvis ett IE-fönster och drar över det till din sekundära skärm och maximerar det - då blir det maximerat i den skärmen.

Du kan exempelvis kolla på en film i ena skärmen (funkar i XP, inte i 98 och ME av min erfarenhet) och jobba i exemeplvis Word i den andra.

Det är bara att ta ett gammalt PCI-graffekort och testa!

Lycka till!

NBK
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 397
184255
July 19, 2002 - 1:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Okej.

Undrar fortfarande om jag kan spela spel på en av skärmarna och samtidigt köra vilken applikation jag vill på den andra (tex. kolla aktiekurserna 😉
Spel tar ju upp en hel skärm, och ändrar till och med upplösning osv. för den. Iofs finns det spel som man kan ställa in att spela i windows-mode - det kanske skulle vara lösningen isåfall...

Eller är det bara apps som har ett windows (typ filmer, ie-fönster osv) som man kan köra samtidigt.

zyrus
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1444
184269
July 19, 2002 - 1:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Japp... du kan spela samtidigt som du har annat på den andra skärmen men du kan inte klicka runt i den andra skärmen samtidigt som du spelar i den första... så är de då för mig..

Iceman
Member
Medlem
Forum Posts: 4735
185482
July 22, 2002 - 7:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu var det ju ett tag sen jag körde med dubbla skärmar. Och då körde jag med ett gammalt PCI kort på den sekundära skärmen kan ju tilläggas...

Men när jag startade ett spel, så ändrades upplösning även på den sekundära skärmen...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 212
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL