April 13, 2004
Tjena!
Har ett 9800 pro grafikkort, och den blir otroligt varm varje gång jag sätter på datorn. Detta ger mig problem då varje gång jag ska spela något spel så piper det från datorn och det hänger sig.
Fläkten blåser ut luft, känns inte som det är allt för lite, men ändå är grafikkortet varmt överallt, väldigt varmt!!!
Vad kan vara fel ? Ända utvägen å köpa nytt ?
April 13, 2004
Jag har tagit bort fläkten och rengjort. Jag försökte sen lägga på ny kylpasta vilket jag antog är under den silvriga "järn" saken fläkten sitter i. Men jag förstår inte hur man får bort den?? Hittar inga skruvar, bara 2 "mini" stolpar som går rätt genom kortet som jag inte kunde rubba, såg ut som några slags fjädrar. Hur får jag bort den så jag kan lägga ny kylpasta?
April 13, 2004
Hansen wrote: Jag har tagit bort fläkten och rengjort. Jag försökte sen lägga på ny kylpasta vilket jag antog är under den silvriga "järn" saken fläkten sitter i. Men jag förstår inte hur man får bort den?? Hittar inga skruvar, bara 2 "mini" stolpar som går rätt genom kortet som jag inte kunde rubba, såg ut som några slags fjädrar. Hur får jag bort den så jag kan lägga ny kylpasta?
Rengjorde fläkten utan resultat, hur gör jag det där med kylpastan nu då?
2 Guest(s)