May 29, 2001
rätta mig gärna om jag har fel, men varför ska man ha ett dyrt grafik kort om man jobbar med video redigering, då jobbar man ju bara i 2D, sitter man me cad så kan man därimot skaffa ett kort för 10 000, bättre att lägga pengarna på dubbla cpu och scsi raid med fet read/write cache och stora och snabba diskar, eller är jag helt ute å cyklar?
April 9, 2001
Matrox RT är ju jädrans bra för pengarna och om jag inte minns fel så är det ju ett grafikkort oxo.
Squarepusher; förvisso har du rätt, _men_ det beror på....som allt annat här i livet... Videoredigeringskort är ju bra på något, RT är som namnet antyder RealTime, vad gäller pagetransitions, effekter etc. Men det beror ju på om man tycker att det är det man behöver. Sen att kunna previewa sina filmer _utan_ att behöva förrendera dom kan ju spara en massa tid såklart. (men personligen skulle jag köpt ett billigare kort, typ ett I/O kort såsom MiroDV Studio eller dylikt) och satsat resten på mycket och snabba minnen, fet processor etc...och grafikkortet behöver ju inte vara så bra, det räcker med ett med *bra* 2D grafik, dvs de flesta i dagsläget (Matrox Gxxx passar bra) 😀
[ Detta Inlägg ändrades av: carnail den 2002-01-08 10:52 ]
1 Guest(s)