July 31, 2007
Jag söker efter ett grafikkort monitor program som stänger av grafikkort när grafikkortet håller på att bli överhettad pga fläkten stannar.
Min grafikkort fläkten har stannat ett par gånger och jag tryckte in fläkten så fungerade den igen.
Programmet bör fungera i viloläge också eller när man loggar ut.
Info om mitt moderkort: ASUS A8N-SLI Deluxe
August 16, 2003
du skrev inte vad du har för grafikkort,
jag vet inte hur det är med ATi men i nVidias VGA BIOS så finns det en throttle temperature, altså ett skydd för att när grafikkortet håller på att bli för varmt då klockar den ner grafikkortet så att den går svalare för att undvika att grafikkortet tar skada.
både vid vilken temperatur den ska throttla och till hur lågt den ska sänka hastigheten finns det "inställningar" för och eftersom det är i grafikkortets eget BIOS så bör det fungera när som hellst, viloläge/utloggning
August 16, 2003
på nVidia kommer man åt genom att använda NiBiTor och sedan flasha in BIOSet, det är altså ganska avancerat.
jag laddade ner RaBiT (Radeon BIOS Turner v2.2.1) och öppnade ett X850XT BIOS men jag såg inga inställningar som motsvarar dom som nVidia har, det närmsta jag kom var att se inställningar för hur snabbt fläkten ska snurra vid olika temperaturer.
1 Guest(s)