January 10, 2007
okej.. händer exakt samma som förut, allt går igång ser ypperligt ut tills man kollar på ett skräm som ställer sig i viloläge och skriker NO VIDEO INPUT 🙁 🙁 de är de enda man får se, om vi leker med tanken att bios nu är nollat, varför får ja ingen bild på skärmen? 🙁 har prövat 2st grafikkort, 2skärrmar men ändå bara no video input vad ja än gör, sätter ja skärmkabeln i ett grafikkort ja håller löst i handen så står de samma sak, är ju som den inte fattar att den sitter i en dator ju..
December 1, 2006
Så datorn går igång helt som den ska? Fläktarna snurrar, HD:n arbetar, allt lyser som ska lysa (power och dylikt)?
I så fall låter det väl nästan snarare som om något av grafikkortet, monitorkabeln, en av kontakterna på antingen graffet/monitorn eller monitorn skulle ha pajat... Har du en annan kabel så testa att byta. Prova för säkerhets skull annars att bara ta loss den och sätt dit den igen, för att utesluta glapp iaf...
January 10, 2007
japp fläktar på allt går, grafikkort processor m.m o hdd går i gång också, skärmen funkar ypperligt de är den ja kollar på nu, byter bara när ja provar emellan för sitter just nu på brorsan data ja lånar och hans grafik kort från hans andra data men de händer ingen skillnad när ja byter grafikkort, provar ramminne ett efter ett i alla portar.. finns väl inte nåt mer att göra 🙁
August 16, 2003
jag tror att jag har varit med om liknande problem, jag har trott att något har varit paj, den har vägrat starta hur jag än har gjort, men så dagen efter gick den igång, jag var mest förvånad, vi får hoppas att den vill gå igång efter att ha fått vila över natten. om inte så är väl risken stor att något är paj 🙁
January 10, 2007
okej men den lär inte gå igång nu mer, lika bra att kasta hela skroten eller?
om de ändå är paj kan man inte grilla bios chipsset lite då som ja mena alltså, slår av strömmen, sätter på jumper, slår på datan i 5sek, stänger av den och plockar bort jumpersen?? eller är de helt åt he*vete?
January 10, 2007
japp skärmen funkar, minnena och allt men ska prova med ett pci grafikkort som du sa, kommer en kompis om några timmar som har ett pci liggandes så ska ja testa.. funkar de inte med det så lär de väl vara moderkortet som skrotat?? annars så kommer en kompis senare hit så hade som förslag att vi skulle flasha bios, vad tror ni om de? värt ett försök om inte pci grafik kortet funkar?
December 1, 2006
Zelog wrote: Som sagt, testa med ett PCI grafik kort om du har ett liggandes. Inte PCI express. Datorn startar, skärmen fungerar, minnena fungerar? Möjligt att bios nollställt till PCI, konstigare saker har hänt.
Jag tror det är där problemet ligger. Du har ju haft loss batteriet och då har väl BIOS nollställt sig, därmed står den säkert inställd på PCI-porten... Det var det jag menade att du skulle ändra om du kunde komma in i BIOS... 😀
Skulle tippa på att det kommer fungera med ett PCI-kort... Sen får ni gå in i BIOS och ändra till PEG (PCI-Express)-port i BIOS så kan du använda ditt vanliga grafikkort...
December 1, 2006
Nej, inte korten kanske... Men jag börjar undra så smått om det inte kan ha hänt något med AGP-porten... Men det märker du, fungerar det med PCI-kortet så kan du ju testa, om du vill ha ditt vanliga kort, om det kan fungera att ställa in BIOS (advanced settings, heter något i stil med init disp first) till din AGP... Fungerar inte det får du nog räkna med att det förmodligen är porten som lagt av...
August 16, 2003
LenteP, den inställningen du är ute efter, ska den inte stå på PCI?
altså om jag har ett AGP kort, jag flashar in ett VGA BIOS som inte fungerar, då ska man kunna trycka i ett PCI grafikkort och då få bild på skärmen och man kan då flasha in ett VGA BIOS som fungerar.
1 Guest(s)