December 1, 2006
Poontus wrote: LenteP, den inställningen du är ute efter, ska den inte stå på PCI?
altså om jag har ett AGP kort, jag flashar in ett VGA BIOS som inte fungerar, då ska man kunna trycka i ett PCI grafikkort och då få bild på skärmen och man kan då flasha in ett VGA BIOS som fungerar.
Till ett PCI-kort ska den ju stå på PCI, till AGP-kort vet jag inte eftersom jag inte använt det någon gång. Finns det inget specifikt alt till AGP kanske det är PCI det ska vara...
Men nu funkade visst inte PCI-kortet heller... nähä... 🙄
Hur är det förresten med AGP-kort? Använder inte de samma port som PCI? 😕
August 16, 2003
nej dom använder inte samma port som PCI.
det den inställningen heter/gör är vilken buss som den söa lägga det den visar på skärmen, har man inget PCI utan bara ett AGP då visar den på AGP även om den är ställd på PCI, jag ahr AGP rafikkort i min dator nu, och den är ställd på PCI, men skulle jag trycka i ett PCI kort så skulle PCI ta över och vara dom som blir primära bildskärmen, jag håller på en del och flashar VGA BIOS så den inställningen passar bra för mig, och bör fungera för dom flesta andra.
nu är det ju dock något annat som är fel, moderkortet kanske har dötta av ESD eller processorn, men varför skulle processorn ha dött om den har legat säker under en stor kylare?
December 1, 2006
Ja, jag tänkte också på moderkortet, men så kom jag ihåg att allt kör ju igång precis som om det skulle fungera som vanligt...
Med tanke på det och att inget av grafikkorten gör någon skillnad och att skärmen funkar undrar jag ändå om inte kabeln från grafikkort till monitor har lagt av... Men det känns ju väldigt märkligt samtidigt, att kabeln av allt, skulle sluta fungera bara för att klockningen inte fungerade.... 😕
Zefyros: Har du testat med en annan kabel? Skulle kanske testa en annan sort om du kan. Hade du DVI innan testa VGA och tvärtom....
4 Guest(s)