September 6, 2006
Nee har de senaste nvidia drivrutinerna, bara de två spelen som krånglat..
speciellt jedi academy då, det hängde sig ofta och det kan ju knappast va speciellt krävande? :s
Spelade lite mer dawn of war: winter assault idag och då gick det bra. Skumt.
Aja, skaffar nog fläktar i vilket fall som.
May 8, 2001
micke85ltu wrote: Nee har de senaste nvidia drivrutinerna, bara de två spelen som krånglat..
speciellt jedi academy då, det hängde sig ofta och det kan ju knappast va speciellt krävande? :sSpelade lite mer dawn of war: winter assault idag och då gick det bra. Skumt.
Aja, skaffar nog fläktar i vilket fall som.
Jag hade också problem med Jedy Academy eller Jedi Outcast, kommer inte ihåg...
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
September 6, 2006
Kan tillägga att jag nyss fick blue screen när jag testade en demo på Company of Heroes. Hann igenom tutorials, sen när jag skulle börja på campaign så blev det en film. Det hängde sig, fast ljudet fortsatte en stund... sen blev det bluescreen...
Stog att orsaken var nv4_disp ... att drivrutinerna hamnat i en oändlig loop eller nåt och att jag borde starta om datorn om detta var första gången jag såg meddelandet (vilket det var)
Det stod att jag borde uppdatera drivrutinerna om jag ser det igen, men jag har de senaste installerat redan...
En annan sak jag märkt är att när man startar upp datorn så står det nvidia blabla.. VGA osv
Men det är ju ett PCI-Express kort... eller det kanske inte har något med det att göra.. bara tänkte något kanske var felinställt någonstans.
September 6, 2006
Hehe fick nyss en blue screen till, denna gången när jag skulle se en .wmv filmsnutt bara.
Denna gången stog det något med SQRL_NOT_EQUAL_OR_LESS eller något liknande.
När jag ska se filmer sedan jag fick Nvidia kortet så är dem alltid för mörka, men om man går in i Nvidia kontrollpanelen och går in i färginställningar så fixar det sig själv automatiskt.
Det var det jag gjorde nu också, men så fort jag satte igång filmen så bam.. bluescreen.
Nåt måste väl va fel, men vad?
edit: Började läsa runt på Nvidia FAQs och stötte på det här, tycker det känns som samma fel som jag har lite grann.
>>Nvidia troubleshooting FAQs<<
Har uppdaterat till senaste BIOS versionen iallafall, men har inte vågat pilla med processorns chipset än. Vet vilken sort jag har och så men det såg lite mer avancerat ut.
2 Guest(s)