October 3, 2005
Hej!
har ett problem som verkligen sätter huvudbry på mig. sitter med en upplösning på 480x640 eller vad det lägsta är. kollar på grafikkortet i enhetshanteraren där det står att enheten inte kan starta, "felkod 10". går inte att ändra upplösning heller då flikarna i "egenskaper för bildskärm" är borta. har köpt ett ati radeon x700pro nyligen. fick samma problem då efter en formatering, men det löste sig utan att jag vet vad felet är. nu har det som sagt kommit tillbaka. nya drivisar är installerade....
har mina misstankar om att det rör sig om en konflikt med "Nvidia nfoce2 agp host to pci bidge". hur löser jag detta??
October 3, 2005
uppdaterade moderkortsdrivrutinerna men har fortfarande samma problem. om jag kolla under "indata/utdata (IO)" i enhetshanten så ser det ut så här:
[000003B0-000003BB]radeon X700 series
[000003B0-000003BB]nvidia nforce2 agp host to pci bridge
[000003C0-000003DF]radeon X700 series
[000003C0-000003DF]nvidia nforce2 agp host to pci bridge
gör det nått att de är samma eller är det där problemet ligger?
om det nu är problemet, hur ändrar jag det?
October 3, 2005
körde drivercleaner pro och fick bort alla ati-drivisar. körde in dem igen, men samma problem kvarstår. känns som om jag vill öppna lådan och köra in foten och sparka runt lite 😛
har inte plockat ut kortet denna gången, men förra gången jag hade problem körde jag det i syrrans dator utan några som helst bekymmer. och det retar mig att jag inte vet hur det blev rätt sen på min dator.....
kan man ändra irq-platsen för att se om det löser det?
June 8, 2005
Jag tycker det låter som att din dator har en konflikt mellan det inbyggda vga-kortet och ditt nya graffe.
Har du verkligen stängt av de inbyggda?
Annars är mina tips precis som de andra, rensa alla gamla drivisar, installera nya graffedriv, moderkorts, osv.
Det bör inte vara ngt fel på graffe:et, det är nog bara ngn konflikt eller moderkorts problem?
October 3, 2005
Har inget inbyggt g-kort...
om jag avinstallerar dem i enhetshanteraren och installerar om dem direkt efter så står det att det inte är några som helst problem. men jag kör fortfarnande med 640x480 i upplösning. startar jag om datorn så blir det ett utropstecken på kortet. "enheten kan inte starta. (felkod 10)"
måste vara krock nånstans. enda sättet att lösa det, är det och installera om drivrutinerna?? har gjort det en massa gånger nu.......
2 Guest(s)