October 14, 2010
Hej!
Har ett ASUS HD6870 som verkar vara på väg att ge upp. Har två bilder och ett youtube klipp som ni kan kolla in. Har använt datorn som vanligt. Det jag kommer ihåg var att jag moddade Sims 3 och någon dag efter det började bilden bli konstig. Men jag antar att det inte har påverkat grafikkortet eftersom jag har liknande problem i Napoleon Total War.
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Vad tror ni kan vara felet? Hur lång garanti har man? Jag köpte detta grafikkortet i april 2011 antar att det bara är ett års garanti på sådana här grejer?
Tack på förhand!
July 30, 2010
Tråkigt när sånt händer 🙁
Det är inte drivrutinen som spökar eller är det samma som du alltid har använt? Man kan ju baka kortet så att fixa problem, men då måste man ta bort kåpa och fläktar annars blir det nog bara en plastklump av det hela :D. Nackdelen är ju om du har nån garanti kvar. Bäst att du frågar där du köpte kortet så du kanske kan byta ut det. Om du sedan måste kasta det så kan du ju chansa att baka det som sista utväg. Det kan ju fixa dåliga lödningar
October 14, 2010
Viking1962;1282756 wrote: Tråkigt när sånt händer 🙁
Det är inte drivrutinen som spökar eller är det samma som du alltid har använt? Man kan ju baka kortet så att fixa problem, men då måste man ta bort kåpa och fläktar annars blir det nog bara en plastklump av det hela :D. Nackdelen är ju om du har nån garanti kvar. Bäst att du frågar där du köpte kortet så du kanske kan byta ut det. Om du sedan måste kasta det så kan du ju chansa att baka det som sista utväg. Det kan ju fixa dåliga lödningar
Tack för svar Viking! 🙂 Ja det är tråkigt när det blir såhär. Hade tänkt installera SSD nu till helgen och köra Bulldozer prollen och ASUS grafiken i speldatorn. Ser inte ut som att det blir så nu. Enligt prisjakt har detta grafikkortet tre års garanti. Antar att jag får kontakta ASUS om detta. Angående drivrutin har jag använt samma hela tiden för att undvika en massa krångel. Så att det börjar nu helt plötsligt är konstigt. Jag får kanske ringa till ASUS och höra med dom.
1 Guest(s)