November 30, 2001
Jag har en hemmabyggd burk där jag börjat få lite problem med grafiken.
När jag startar datorn så visar skärmen (Samsung 970p) Gigabytes vita skärm men den fylls med små prickar som inte borde vara där. Så fort jag har en hemsida som har svart bakgrund och scrollar så fylls den med röda, blå och gröna punkter som försvinner när jag byter sida.
Startar jag WoW som är det enda spelet installerat, så krashar det efter några minuter-sekunder. Datorn låser helt enkelt och jag måste on/off-a den.
Min åtgärd har varit att byta min gamla Enermax 430w som har harvat i 4-5 år till en Corsair på 450. Det hjälpte ett tag men nu kan jag inte ens starta WoW.
Det andra som hänt och som jag inte alls begriper är att datorn inte hittar mina Dvd-spelare/brännare. När jag öppnar system manager så ser jag utropstecken och det står att drivrutinerna är korrupta. Försöker avinstallera, starta om men datorn hittar bara samma drivisar och sedan är de flaggade med utropstecken igen.
Någon som har en uppfattning om vad som är kekk?
Grafikkortet är ett XFX 7900GT (520/750Mhz)
Angående grafikfelen.. Kollat så att kylningen på grafikkortet är dammfri?
Låter lite som överhettning.. (Fast har aldrig varit med om det i 2D-läge iofs)
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 20, 2001
hovenas wrote: Köpte precis ett beg. 8600GTS och nu funkar grafiken klockrent. Dock kvartstår problemet med dvd-spelare/brännare som inte vill funka, vet inte riktigt vad man gör så om ni har några tips är de välkomna!
Testa att avinstallera drivrutinerna och lägga till dom igen, annars kan du försöka med att boota med xp skivan och när man kommer dit att man kan välja mellan att installera xp eller reparera xp så välja att reparera, det brukar funka... annars kör en full ominstallation.
Jag hade ett liknande problem innan med att den inte hitta min brännare alls och då var de att den fick för lite ström, löste sig med nytt nätagg..
1 Guest(s)